به گزارش ایرنا، مجید خدابخش شنبه شب در جلسه شورای اداری و برنامه ریزی استان با بیان اینکه تجارت و خدمات تجاری از موضوعات بسیار مهم است، افزود: ضروری است به موضوع تجارت بین الملل توجه شود.
وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت ها و قابلیت های استان صادرات است، ادامه داد: اگر واحدی می خواهد سرپا بماند بایستی 30 درصد از محصولات تولیدی خود را صادر کند.
خدابخش با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی در استان گفت: شرکت های تولیدی موفق و بزرگ دنیا برای بخش فروش و بازاریابی خود با شرکت هایی که کار تجارت انجام می دهندT قرارداد می بندند و این موضوع نیز باید مورد توجه تولید کنندگان ما در استان قرار گیرد.
وی اظهار کرد: تولید کنندگان استان باید بخش فروش و بازاریابی خود را به دست تجار و شرکت های فعال در این بخش واگذار کنند، زیرا در این صورت است که بخش عمده مشکلات آن ها رفع خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مهندسی فروش و مهندسی تامین از جمله کارهای تخصصی است، اظهار کرد: ضروری است در جلسه ای جداگانه با تجار و صادرکنندگان استان درباره این موضوع پرداخت شود.
وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی اراضی مرزی در کنار رود ارس نیز گفت: پروژه آبهای مرزی در شهرستانهای مرزی خداآفرین و جلفا مورد توجه جدی مسوولان امر قرار گیرد و مشکلاتی که برای سرمایه گذاران وجود دارد هر چه زودتر احصا شود.
به گزارش ایرنا، طرح مهار آب های مرزی به منظور استفاده از حقابه کشور و در راستای توسعه کشت نوین در اراضی حاشیه رودخانه های مرزی اجرا می شود.
آذربایجان شرقی با داشتن حدود چهار هزار واحد تولیدی از جمله قطب های مهم صنعتی کشور محسوب می شود که سالانه افزون بر 1.5 میلیارد دلار کالا به خارج از کشور صادر می کند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.