صالح شهابی وند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس موافقت انجمن زیست شناسی ایران، محمدعلی لطف اللهی یقین به عنوان رئیس کنگره، فرخ کریمی به عنوان دبیر علمی و احمد آقائی به عنوان دبیر اجرائی این کنگره انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه دبیرخانه این کنگره آماده انتشار فراخوان برای دریافت مقالات علمی و پژوهشی است گفت: در این کنگره در کنار ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان زیست شناسی در حوزه های مختلف علوم زیستی، نشست های هم اندیشی و کارگاه های آموزشی تخصصی نیز برگزار می شود.
وی افزود: این کنگره بین المللی به عنوان اولین همایش علمی در سطح بین المللی شهرستان مراغه و با حضور محققان و اندیشمندان علم زیست شناسی از کشورهای مختلف جهان شهرویور ماه سال آینده برگزار می شود.
شهابی وند ادامه داد: بیستمین کنگره ملی و هشتمین کنگره بین المللی زیست شناسی با کسب مجوز از انجمن زیست شناسی ایران و با همکاری این انجمن در راستای تحقق بخشیدن به نقشه جامع علمی جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجای فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و دانشمندان علوم زیستی از سراسر جهان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این همایش بین المللی هر 2 سال یکبار با شرکت بیش از یک هزار محقق داخلی و خارجی و ارائه بیش از یک هزار و 500 مقاله علمی و پزوهشی در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود که میزبانی آن در سال 97 را دانشگاه مراغه برعهده دارد.
شهابی وند با اشاره به بخش های مختلف این کنگره علمی افزود: کنگره زیست شناسی در چهار محور اصلی شامل زیست گیاهی، زیست شناسی جانوری، علوم سلولی و مولکولی و زیست شناسی کاربردی برگزار می شود.
وی ادامه داد: در بخش زیست گیاهی در زمینه رشته های فیزیولوژی گیاهی، سیستماتیک و اکولوژی گیاهی، سلولی و تکوینی گیاهی و نیز در بخش زیست شناسی جانوری، در رشته های فیزیولوژی جانوری، بیوسیستماتیک جانوری و اکولوژی جانوری، بافت و جنین شناسی آثار علمی و پژوهشی مورد بررسی و کنکاش قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: همچنین این کنگره علمی در بخش علوم سلولی و مولکولی، آثار ارائه شده در رشته ها و زمینه های ژنتیک، بیوشیمی و بیوفیزیک، میکروبیولوژی و نیز در بخش زیست شناسی کاربردی، در رشته های بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار خواهد شد.
شهابی وند با توجه به ابعاد بین المللی و اعتبار بالای علمی این کنگره، برگزاری مناسب این رویداد بزرگ علمی را نیازمند همدلی، همکاری و همراهی همه دستگاه ها و نهادهای شهرستان تاریخی و فرهنگی مراغه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: برگزاری این گونه همایش ها علمی در سطوح بین المللی با توجه به در پیش بودن رویداد بزرگ تبریز 2018 و مکمل بودن شهر فرهنگی و علمی مراغه برای آن، علاوه بر ارتقای علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و پزوهشی، موجب شناساندن ظرفیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و نیز گردشگری این منطقه برای شرکت کنندگان داخلی و خارجی این همایش های بزرگ علمی خواهد شد.
هم اکنون بیش از چهار هزار و 500 دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.