سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز گفت: 15 جولای، امتحان قدرت و ثبات دموکراسی دولت ترکیه بود.      به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، چاغلار فاحری چاکر آلپ در نشستی خبری به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام در جمهوری ترکیه گفت: اولین سالگرد «اقدام به کودتای ناکام» سپری شده  را در روزهای آتی برگزار می کنیم.     وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از آسیب بوجود آمده در کشورمان در امان بمانیم افزود:  15 جولای یک کودتای نظامی معمولی نبود. در ساعات اولیه کودتا  متوجه فضای غیرعادی در کشور شدیم. در ساعات بعدی مشخص شد که این اقدام، فراتر از یک کودتای نظامی بوده و عاملان آن از مریدان فتح الله گولن که خود را «امام کائنات» می داند، شکل گرفته است، این موضوع احساس وحشت‌ را بیشتر کرد. این اقدام، خونین بارترین عملیات تروریستی در تاریخ جمهوری ترکیه به شمار می‌رود.     وی با اشاره به سرکوب مقاومت مردم ترکیه از جانب کودتاگران و بمباران مجلس کبیر ملی ترکیه و مجمع ریاست جمهوری، عنوان کرد: 250 نفر از مردم کشور در این کودتا، کشته شده و بیش از دو هزار نفر نیز مجروح شدند.     سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز، خاطرنشان کرد:  15 جولای یک امتحان قدرت و ثبات برای دموکراسی دولت ترکیه بود و حزب حاکم، احزاب اپوزیسیون و اعضای نیروهای مسلح و انتظامی که عضو  گروهک تروریستی گولن نبودند، نسبت به موفققیت کشور ترکیه در این آزمون سخت، مفتخرند. 
چاغلار فاحری چاکر در ادامه اقدام تروریست‌ها را نمونه افراطی‌گری دانست وعنوان کرد: این اشخاص باور دارند که گولن، مسیح و خودشان نیز نسل طلایی هستند. وفاداری مریدان وی باعث می‌شود که جهت حفظ منافع این گروهک، تمامی مقررات حقوقی، اخلاقی و دینی را زیر پا بگذارند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مصمم هستیم با فتو در چارچوب حقوق، اخلاق و دموکراسی که در نظر آن‌ها سه عنصر بی اهمیت است، مبارزه کنیم. گفت: در کنار این مبارزه، همزمان با پ ک ک و داعش که خطرناک ترین گروهک‌های تروریستی نیز مبارزه می‌کنیم. 
وی با تشکر از عکس العمل دوستانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشور ترکیه در روزهای کودتا گفت: این عکس العمل دوستانه و برادارانه جمهوری اسلامی .نسبت به کشور ترکیه را فراموش نخواهیم کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.