به گزارش ایرنا، محمدرضا ولیلو روز پنجشنبه در آیین آغازین همایش ملی یک روزه نقش مطالعات زبان در توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران که با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه های کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در حال برگزاری است افزود: توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی در گرو رشد علمی و فرهنگی جامعه بوده و دانشگاه ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.
وی اضافه کرد: یادگیری زبان های خارجی نیز در کنار سایر علوم روز دنیا یکی از محورهای اساسی در رشد علمی و فرهنگی جامعه در عصر حاضر بوده و موجب ارتقای سطح ارتباطات در عرصه بین المللی است.
دبیر علمی این همایش نیز در این آیین گفت: این همایش ملی در راستای توسعه علمی و فرهنگی در زمینه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و زبان های خارجی به میزبانی دانشگاه آزاد مراغه و به همت گروه زبان های خارجی این دانشگاه در حال برگزاری است.
ثریا بهروزی زاد افزود: از زمان آغاز فراخوان برای برگزاری این همایش، 125 مقاله از اساتید و صاحب نظران زبان های خارجی از سراسر کشور به این دبیرخانه ارائه شده است.
وی ادامه داد: با بررسی های کارشناسی و داوری های اساتید و صاحب نظران این رشته، 79 مقاله برای ارائه در این همایش پذیرش قطعی شده است.
وی اضافه کرد: از بین مقالات پذیرفته شده، 6 مقاله در قالب پوستر و 20 مقاله به صورت سخنرانی در همایش ارائه شده و نیز سایر مقالات نیز گواهی سخنرانی در همایش دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، در این همایش مقالاتی از اساتید دانشگاه های کشور به صورت سخنرانی ارائه و پیام حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به این همایش نیز قرائت شد.
دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با هفت رشته دکتری، 32 رشته کارشناسی ارشد، 63 رشته کارشناسی و حدود شش هزار دانشجو از مهمترین مراکز آموزش عالی این شهرستان است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.