به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: در حال حاضر بیش از100 هیات مذهبی در عجب شیر فعالیت می کنند که 80 درصد آنها داری مجوز هستند و دیگر هیات نیز باید با اخذ مجوز فعالیت ساماندهی شوند.
وی بر فعال بودن مسوولان شورای هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: آنچه باعث تاثیر بیشتر فعالیت های این کانون های مذهبی در بین عموم مردم می شود داشتن وحدت و همدلی در اجرای برنامه هاست.
وی گفت: شورای هیئات مذهبی با توجه به ماهیت خود و وظایف خطیری که برعهده دارد بازوی توانمندی برای سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود.
حجت الاسلام شربیانی افزود: این شوراها می ‌توانند در جلوگیری از گسترش آسیب‌ های مربوط به عزاداری ها نقش بی نظیری ایفا کنند و همانند یک ناظر عمل کنند.
فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه هیات های مذهبی را اثرگذارترین گروه های مردمی در تبلیغ دین مبین اسلام برشمرد.
سید شمس الدین مراثی آسیب شناسی هیات های مذهبی را مهم دانست و گفت: مهندسی فکری هیات ها بر عهده مسئولان هیات هاست و جلوگیری از ورود تفکرات وارداتی دشمن رسالت این مسئولان است.
وی رسالت اصلی هیات های مذهبی را اقامه عزاداری، سوگواری، ذکر مصیبت در شهادت سیدالشهدا، احیای فرهنگ پرشور، شعور و بالنده ی عاشورا و بزرگداشت شعائر مذهبی و دینی دانست.
فرماندار شهرستان عجبشیر گفت: بخشی از فرهنگ شخصی هر شیعه و بخش اعظم فرهنگ و تمدن اسلامی شیعی، نشات گرفته و متاثر از فرهنگ عاشوراست.
مراثی، از اعضای شورای فرهنگی خواست با بدعت و تحریف هایی که در مجالس عزاداری صورت می گیرد برخورد قاطع کرده و عوامل آن را معرفی کنند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: رستگار
7485/3077/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.