به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر روز یکشنبه در نشست اندیشه ورزی پیشگیری از حوادث آخر سال در مراغه، افزود: ایجاد بسترهای فرهنگی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی در درون خانواده ها بوده و این امر مستلزم ایجاد هنجارهای اخلاقی از سنین نوجوانی و جوانی است.
وی ادامه داد: بهره گیری از ابزارهای فرهنگ و رسانه ای در راستای آگاه سازی و شناساندن زمینه های آسیب های اجتماعی و پیامدهای حوادث ناگوار به ویژه در روزهای آخر سال و چهارشنبه سوری نقش موثری در پیشگیری از بروز این گونه وقایع و آسیب های تلخ جانی و مالی در این ایام خواهد شد.
وی اضافه کرد: کاهش قابل توجه آمار حوادث در روزهای آخر سال در سال های اخیر در این شهرستان بیانگر نقش ابازارها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه رسانه ای برای کاستن از میزان حوادث در این روزهای آخر سال است.
وی گفت: استفاده از ظرفیت های موجود دستگاه های فرهنگی و اجتماعی از جمله در آموزش و پرورش و نیز در بین اصناف و بازاریان برای پیشگیری از بروز حوادث و آسیب های اجتماعی ضروری است.
اصلانی فر افزود: بهره گیری و هدایت احساسات و عواطف آحاد جامعه و سوق دادن آن به سوی برنامه ای سازنده فرهنگی و اجتماعی می تواند از بروز حو.ادث و رویدادهای اجتماعی ناگوار پیشگیری کند.
مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم مشارکت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد زمینه های لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی در آخر سال گفت: همکاری مستمر این نهادها با فرهنگ سازی در درون خانواده های کارکنان این ادارات محقق خواهد شد.
حجت لااسلام شهبازیان افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ متعالی جامعه اسلامی نقش مهمی در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در بین خانواده ها خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز گفت: کارکنان و پرسنل این سازمان در روزهای آخر سال در قالب 2 ایستگاه ثابت و یک ایستگاه سیار آماده مقابله با هرگونه حوادث ناخواسته است.
جواد پنداشته افزود: با توجه به ترافیک به وجود آمده در ایام آخر سال در نقاط مختلف شهری، ایستگاه سیار آتش نشانی در میدان طلوع فجر از 12 اسفند تا عید نوروز مستقر می شود.
به گزارش ایرنا، آیین های چهارشنبه سوری و آخر سال به عنوان سنتی دیرینه در ایران از پیشینه بالایی برخوردار بوده اما متاسفانه این آیین ها در سال های اخیر همواره با وقوع برخی حوادث ناگوار جانی و مالی همراه بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور*8
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.