داود گرشاسبی روز دوشنبه در همایش ارتقای ایمنی تردد موتور سیکلت سواران شهرستان مرند اظهار داشت: در تمامی دنیا جاده و انسان، عامل اصلی در تصادفات جاده ای بوده ولی در کشورهای توسعه یافته درصد کمتری نسبت به کشور های توسعه نیافته دارد.
وی افزود: فرق بین انسان توسعه یافته و نیافته در ویژگی آن است که سقف تصادفات را با رفتار خود کمتر کند.
فرماندار ویژه مرند گفت: هدف از آموزش هر فرد انجام دادن نقش خود به صورت مسوولانه در جامعه است.
وی با اشاره به آمار تصادفات موتور سیکلت در شهرستان گفت: در سال جاری ۷ نفر بر اثر تصادف با موتور جان خود را از دست داده اند.
گرشاسبی افزود: رفتار فرد توسعه یافته با جامعه بسیار مناسبت تر از فرد توسعه نیافته است و فرد توسعه یافته تعامل مثبت با جاده و علائم داشته و به قوانین رانندگی احترام می گذارد.
رییس شورای حمل و نقل شهرستان مرند در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی برای ایمنی بیشتر راکبین موتور سوار گفت: در شهرستان، باید برای فرهنگ سازی جهت ایمنی و رعایت قوانین از طریق دستگاه های ذیربط از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد.
وی با اشاره به تغییر ذهنیت افراد در جهت فرهنگ سازی اظهار کرد: با فرهنگ سازی می توانیم ذهنیت افراد را تغییر دهیم و با این تغییر به عینیت برسیم.
گرشاسبی به ضرورت ساخت پیست موتورسواری اشاره کرد و افزود: با کمک بخش خصوصی مکان مناسبی برای احداث پیست موتور سواری در شهرستان در نظر گرفته شود تا جوانان علاقمند بهتر و در یک مکان مناسب بتوانند موتور سواری کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه باید در دو حوزه برای رسیدن به موفقیت اقدام کرد، گفت: در حوزه اصلاح ذهن و حوزه ایجاد زیر ساخت می توان به موفقیت رسید.
فرماندار مرند در مورد اقدامات صورت گرفته در جاده های شهرستان در جهت کاهش تصادفات نیز بیان کرد: با اصلاح هندسی مسیر سرم سازی که متاسفانه تصادفات زیادی در آن محل صورت می گرفت توانستیم تصادفات را به صورت چشمگیری کاهش دهیم.
وی افزود: با اصلاح مسیر ورودی مرند به جلفا به طول ۸۵۰ متر که با همت و کار تعاملی بین مدیران شهرستان صورت گرفت موفق به رفع مشکل مسیر شدیم.
وی ادامه داد : در شهرستان مرند تعداد زیادی سرعت گاه با صرف هزینه های بالا انجام شده که در جهت کنترل سرعت راننده و کاهش تصادفات بوده است.
گرشاسبی یادآوری کرد: با فرهنگ سازی و رعایت قوانین می توان آمار تصادفات شهرستان را کاهش داده و باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

شهرستان مرند با جمعیتی در حدود ۲۵۰ هزار نفر در ۷۰ کیلومتری تبریز واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.