حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز دوشنبه در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز افزود: کتاب نقش اساسی در تمدن‌های بشری داشته و بین پیشرفت و تمدن بشری با کتاب و کتابخانه یک رابطه مستقیم و تاثیرگذار بوده است.  

 وی با بیان اینکه کتاب به نوعی همزاد بشر است و هیچ زمانی از اجتماع انسانی دور نبوده و نخواهد بود، اظهار داشت: انسان و کتاب از گذشته تا کنون همپای هم پیشرفت کرده و بر یکدیگر اثر بخشیده اند و انحطاط یکی با زوال آن یکی و رشد یکی با ترقی آن یکی همراه بوده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشر بوده و گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است، گفت: موضوع کتاب و کتابت در رشد حیات بشری تاثیر داشته و روح در پرتو آن روشن می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: میراث فرهنگی و تمدن بشری همیشه مملو از کتاب‌های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری و روشن‌بخش آن بوده اند و اولیای الهی نیز همواره بندگان خدا را از طریق کلام الهی به سوی روشنی رهنمون کرده اند.

علم و آگاهی انسان را مسجود ملائک کرده است

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: علم و آگاهی انسان را مسجود ملائک کرده است و دانایی و آگاهی جز با کتاب و قلم امکان پذیر نیست و باید همواره بخوانیم و بنویسیم و دانسته علم خود را به دیگران منتقل کنیم.

مسعود پزشکیان، افزود: باید با نوشتن،  یاد دادن و یادگیری عجین شویم زیرا جایی که مشکل نداریم آن را عالمان و دانشمندان حل کرده اند ولی اگر مشکلاتی داریم به خاطر جهل و نادانی ما به وجود آمده است.
وی با تاکید بر اینکه باید علم و دانش را با زندگی خود عجین کنیم تا هر آن چه در هستی است را مسجود خود کنیم، یادآوری کرد: تنها راه برون‌ رفت از مشکلات دانستن و توانستن و سپس داشتن انگیزه برای یادگیری است.

پزشکیان بر ضرورت رونق نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تاکید کرد.

نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از امروز ۲۹ مهر تا ۴ آبان در نمایشگاه بین المللی تبریز دایر بوده و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ شب از آن بازدید کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.