محسن ارشد زاده روز چهارشنبه در جلسه شواری هماهنگی مبارزه بامواد مخدر استان با اعلام اینکه در ۵ ماهه امسال ۱۷ هزار و ۷۳۲ نفر از ۷۴ مرکز ترک اعتیاد و کاهش آسیب استان خدمات دریافت کردند، افزود: در این مدت ۷ هزار و ۷۷۹ نفر از ۳۴ مرکز سرپایی خدمات دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۲۶۱ نفر از خدمات ۲۵ مرکز اقامتی و یک هزار و ۶۴۸ از ۱۴ مرکز کاهش آسیب در استان بهره مند شدند.

ارشد زاده با اشاره به وجود تنها یک مرکز اجتماع مدار (TC) در شهرستان شبستر گفت: در این مدت ۴۴نفر نیز به این مرکز مراجعه و خدمات دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه مواد مخدر پیشگرانه و اجتماع محور است، ادامه داد: در ۵ ماهه امسال ۲۶۹ محله شهری و روستایی و محیط های آموزشی و کار تحت پوشش قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: این اقدامات توسط ۱۵۵ تیم محلی انجام و ۶۶۶۷ هزار و ۹۴۵ نفر تحت پوشش قرارگرفتند.

وی در خصوص راه اندازی مرکز اجباری ترک اعتیاد (ماده ۱۶) بانوان در استان اظهار داشت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این مرکز نیاز است که ۲۵۰ میلون تومان آن از محل اعتبارات سال گذشته به صورت اوراق خزانه تخصیص یافت و اگر ما باقی تخصیص یابد تا پایان سال می‌توان این مرکز را افتتاح کرد.

ارشدزاده مساعدات درخصوص هزینه های انرژی در مراکز ترک اعتیاد را خواستار شد و گفت: هزینه های این مراکز بسیار بالاست و خانواده ها توان پرداخت هزینه های نگهداری این مراکز را ندارند و مدیران کمپ ها تحت فشار هستند.

در گرمخانه به افراد بی‌خانمان،  کارتن خواب و آسیب دیدگان اجتماع، پناهگاه و غذا داده شده و هزینه‌های آن از راه دولتی یا خدمات گروه‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

۶۱۲۰/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.