به گزارش ایرنا، کیانوش عطایی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مدارس دولتی عادی غیر از هزینه کتاب و بیمه، مبلغ دیگری نباید از اولیا دریافت شود و با متخلفان از این موارد برخورد می شود.

گرفتن اجباری وجه از والدین در برخی از مدارس آذربایجان شرقی با نام «کمک به مدرسه» در حیت ثبت نام دانش آموزان، صدای استاندار آذربایجان شرقی را  نیز درآورده و وی بارها تاکید کرده که با مدیرانی مدارسی که اولیا را ناگزیر از پرداخت وجه کنند به شدت برخورد می شود؛ پورمحمدی گفته که مدایران این گونه مدارس باید بلافاصله از مسوولیت کنار گذاشته شوند.

عطایی با بیان اینکه اولیا در هنگام ثبت نام صرفا هزینه کتاب و بیمه دانش آموزی پرداخت می کنند که مبلغ آن مصوب و به مدارس ابلاغ شده است، اضافه کرد: اولیای دانش آموزان بعد از شروع سال‌تحصیلی داوطلبانه می توانند طبق ضوابط به مدارس کمک کنند و در صورت دیدن هرگونه نارسایی مراتب را گزارش دهند. 

وی با اشاره به برخی اخبار  منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر اجبار اولیا برای پرداخت هزینه هنگام ثبت نام، عدم عمومی بودن این مطلب را اعلام کرد و افزود: طبق گزارش‌هایی که در اداره بازرسی و رسیدگی شکایات آموزش و پرورش استان دریافت شده، این‌گونه موارد معدود بوده که فورا رسیدگی شده است. 

وی تاکید کرد: اولیا در صورت مشاهده یا برخورد با موارد غیرقانونی با مراجعه به کارشناسی بازرسی در مناطق و نواحی گزارش دهند تا برخوردهای قانونی لازم انجام بگیرد. 

معاون پشتیبانی و توسعه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از مدیران مدارس نیز خواست تابع قوانین و مقررات باشند و گفت: هزینه‌هایی که در هنگام ثبت نام قانونی دریافت می‌شود، ۱۰ هزار تومان بیمه و ۲۵ هزار تا حدود۷۰ هزار تومان هزینه کتاب است.

عطایی بیان کرد: کمک های مردمی منشاء قانونی دارد و در قانون شوراها پیش بینی شده که اولیا دانش آموزان با همکاری انجمن اولیا و مربیان به صورت داوطلبانه بعد از شروع سال‌تحصیلی می‌توانند به مدارس کمک کنند. 

 وی تامین هزینه مدارس را از طریق اعتبارات دولتی به صورت سرانه، فعالیت‌های فوق برنامه، کمک های داوطلبانه مردمی و عوارض شهرداری برشمرد و گفت: این روند تامین هزینه مدارس طبق ماده ۱۲ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها برای تامین هزینه های مدارس به صورت قانونی تعیین شده است.

در استان ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی حدود ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز در پایههای مختلف تحصیل می کنند.

۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.