استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت سراب اشاره کرد و افزود: این پروژه، یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی استان بوده و پنج میلیارد تن ذخایر کشف شده دارد، در حالی که این مجموعه ظرفیت‌های بسیاری دارد اما آلومینای مورد نیاز صنایع دفاعی و خودروسازی از خارج کشور وارد می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای اداری و آیین افتتاح طرح‌های زیربنایی و اقتصادی استان، در این رابطه افزود: با بهره‌برداری کامل از این طرح، برای بیش از ۱۰ هزار نفر در استان اشتغال زایی می‌شود.   وی با بیان این‌که یک درصد معادن مس دنیا در این استان قرار گرفته است، افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته، آنگونه که باید این ظرفیت مورد توجه قرار نگرفته و انتظار داریم دولت محترم تاکید ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به مشکلات مس سونگون اشاره کرد و گفت: انتظار صدور دستور احداث کارخانه ذوب در مجتمع مس سونگون ورزقان توسط رئیس جمهور محترم را داریم.
وی در خصوص اهمیت افتتاح پروژه خط انتقال آب ارس به دشت تبریز نیز اظهار کرد: در پی بهره‌برداری از این پروژه، آب مورد نیاز بیش از ۲۰ شهر و بیش از ۱۲۰ روستا تامین می‌شود و سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه سرریز می‌شود.
وی با بیان این‌که ۱۳۲ کیلومتر از پروژه "راه‌آهن میانه بستان‌آباد تبریز" در هفته دولت افتتاح می‌شود، گفت: دو قطعه از آزادراه تبریز بازرگان در آذربایجان شرقی قرار گرفته که برای تکمیل قطعه اول این پروژه و آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم اعتباری ۲۶۰ میلیارد تومانی لازم بوده که امید است این مبلغ با دستور رئیس جمهوری فراهم شود.
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه ایران، اظهار کرد: دولت با سیاست استوار تشنج‌زدایی و دفع توطئه ایران‌هراسی، درس وفای به عهد را به جامعه جهانی آموزش می‌دهد.
وی در ادامه تاکید کرد: در عرصه داخلی نیز علی‌رغم برخی مشکلات، دولت، پایبند به عهد خود با ملت بوده که حیات دوباره دریاچه ارومیه نمونه‌ی بارز آن است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در جلسه شورای اداری و افتتاح طرح‌های زیربنایی و اقتصادی استان گفت: در استان ۶۷ شهر داریم که همه به شبکه گلز متصل هستند. و در بخش روستای نیز دو هزار ۷۲۴ روستا داریم که دو هزار ۶۱۱ روستا قابل گاز رسانی هستند که دو هزار مورد آن گاز رسانی شده است.
منتظر تربتی افزود: امروز ۵۳ روستای آذربایجان شرقی به شبکه گاز متصل می‌شوند و عملیات اجرایی ۱۴۶ روستا نیز جهت گازرسانی آغاز می‌شود.
وی با بیان این‌که در حال حاضر ۹۷.۸ مردم استان به شبکه گاز متصل هستند، گفت: پیش بینی می‌کنیم که در سال آینده ۹۸.۸ مردم استان به شبکه گاز متصل باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.