به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید به مطالبه و گفتمان ملی تبدیل شود، افزود: این بیانیه باید با اهتمام جدی مسئولان و به صورت هوشمندانه در جامعه تبیین و به فهم و عزم ملی تبدیل شود.
وی با تاکید بر لزوم ایفای نقش جوانان برای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب یادآوری کرد: افراد انقلابی، جوان و با نشاط باید با رعایت قانون در حوزه فرهنگی و تبلیغی جهادگونه وارد میدان شوند.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: عمل به بیانیه گام دوم وظیفه و تکلیف همه مسئولان بوده و این منشور تاریخی باید زنده بماند تا درونی شود.
حجت الاسلام آل هاشم از آحاد مختلف جامعه خواست برای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب، راهکار و نقشه عمل ارایه کنند.
وی گفت: جوانان دانشجو و طلبه و نخبگان بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه ای در کنار دستگاه های مختلف اجرایی باید با اقدام جهادی برای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب انجام دهند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: با فرهنگ سازی و اقدام عملی، ریشه بسیاری از ناهنجاری های جامعه خشک می شود.
محمدرضا پورمحمدی با تاکید بر اصلاح فرهنگ راهنمایی و رانندگی در جامعه افزود: آذربایجان شرقی در آمار تصادفات منجر به فوت جزو استان های اول کشور است و باید با تقویت و ترویج فرهنگ رانندگی صحیح در کنار اصلاح جاده ها از بار منفی و آثار جانی و مالی تصادفات کاسته شود.
وی تقویت روحیه خودباوری و اعتماد ملی و فرهنگ سازی در خصوص بی ‌توجهی مردم به شایعه کمبود کالاهای اساسی را ضروری دانست و افزود: به مردم استان اطمینان می دهم هیچ گونه کمبودی در اقلام اساسی و مایحتاج عمومی وجود ندارد‌.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که آرد ذخیره شده در سیلوهای استان نیاز 7 ماه آینده مردم را تامین می کند، یادآوری کرد: میوه شب عید هم در سردخانه های استان به وفور ذخیره شده است و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
پورمحمدی ادامه داد: برای مهار بازار نیز نمایشگاه بهاره در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپا و اقلام اساسی و مایحتاج ضروری مردم با 20 درصد زیر قیمت عرضه خواهد شد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.