به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در بازدید از کارخانه شهد سهند مراغه افزود: وجود باغات و اراضی کشاورزی با تولید سالانه حدود 300 هزار تن میوه، یکی از بسترهای توسعه و یا راه اندازی واحدهای صنعتی در زمینه صنایع تبدیلی در شهرستان است.
وی با بیان اینکه ارزش افزوده صنایع تبدیلی بالاست ادامه داد: تولید کنسانتره و فرآورده های مبتنی بر میوه، زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی و ارز آوری از طریق صادرات این محصولات خواهد بود.
شکری اضافه کرد: مراغه به عنوان قطب تولید سیب و محصولات باغی منطقه از ظرفیت بالایی برای استفاده بهینه از تولیدات باغی و کشاورزی در قالب محصولات فرآوری شده در صنایع تبدیلی برخوردار است.
وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی علاوه بر رونق اقتصادی در بخش کشاورزی، زمینه اشتغال صدها نفر را فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به مشکلات توسعه واحدهای صنایع تبدیلی از جمله شهد سهند افزود: رایزنی برای رفع مشکلات و تسهیل در روند اجرای طرح های توسعه ای از اولویت های دولت تدبیر و امید در این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، کارخانه شهند سهند مراغه در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع احداث شده و از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است.
این کارخانه هم اکنون با تولید سالانه 20 هزار تن فرآورده های تبدیلی از جمله آب میوه، کنسانتره میوه و آرومای طبیعی زمینه اشتغال برای 100 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.
از حدود 150 واحد تولیدی و صنعتی در مراغه نزدیک به 50 درصد راکد و نیمه فعال است و به گفته فرماندار این شهرستان تلاش ها برای راه اندازی این واحدها از طریق ارایه تسهیلات بانکی به دلیل عدم همکاری بانک ها بی نتیجه بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.