به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذائی مراغه افزود: حرکت دستگاه ها در مرتفع ساختن برخی مشکلات از جمله فاضلاب مناطق روستایی، پادگان و نیز مصوبات قبلی این کارگروه باید سرعت گیرد.
وی ادامه داد: در اجرای مصوبات این کارگروه که زمینه ساز تامین امنیت و سلامت جامعه است، کارهای انجام گرفته توسط دستگاه های متولی امر نباید به صورت رفع تکلیفی و مقطعی باشد.
شکری اضافه کرد: در راستای رفع مشکل فاضلاب روستایی، با توجه به کمبود بودجه در زمینه ایجاد شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب، دهیاری و بخشداری ها گام های موثری در این زمینه با مشارکت روستاییان برمی دارند.
وی گفت: اجرای چاه های جذبی برای استفاده واحدهای روستایی در وضعیت فعلی می تواند راهکار مناسبی برای رفع مشکل زیست محیطی فاضلاب مناطق روستایی باشد.
وی افزود: همچنین در راستای رفع این مشکلات، طرح اجرای شبکه فاضلاب برای سه روستای این شهرستان مصوب شده و برای عملیاتی شدن به مناقصه واگذار شده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به وجود برخی مشکلات زیست محیطی در مناطق حاشیه و روستایی این شهرستان گفت: رفع مشکلات زیست محیطی و بهدشاتی اولویت این دانشکده است.
اصغر تنومند افزود: همچنین برای ارائه خدمات بهداشتی، تاکنون تمامی خانه ها و مراکز بهداشت بالای 20 سال عمر در این شهرستان نوسازی و بازسازی شده است.
وی ادامه داد: به برکت اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت تدبیر و امید، هم اکنون خدمات بهداشتی به دوردست ترین روستاهای شهرستان نیز رسیده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: رفع مشکل سگ های ولگرد با توجه به آغاز فصل زاد و ولد این حیوان در سطح شهر توسط نهادهای متولی امر ضروری است.
سلیمانی افزود: همچنین اجرای طرح ایجاد کانون سلامت محلات و خدمات پایه سلامت کارکنان دولت به عنوان طرحی موثر از سوی دولت گام موثری در راستای توسعه زیرساخت های بهداشتی است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 18 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 80 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.