اکتاوینو علیمودین روز سه شنبه در جریان سفر خود به منطقه آزاد ارس در مذاکره با مدیرعامل این منطقه با اشاره به اینکه سطح همکاری های اقتصادی 2 کشور به 800 میلیون دلار رسیده است، گفت: زمینه افزایش همکاری ها به یک میلیارد دلار وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت 9 منطقه آزاد در کشور اندونزی، بر استفاده از فرصت ها و مزیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس برای توسعه روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.
وی با بیان اینکه هدف ما از سفر به ارس یافتن راه های مناسب برای ایجاد و تقویت روابط دوسویه است،
افزود: مشاهده میدانی ما از صنایع مختلف ارس بیانگر سرعت بالای پیشرفت و وجود صنایع ویژه و درحال توسعه در این منطقه آزاد است.
وی با اشاره به بازدیدش از ارمنستان و نخجوان، افزود: آشنایی کاملی از صنایع کشورهای همسایه ایران داریم و در بازدیدهای امروز از کارخانه کیسه های پلاستیکی و صنعتی، کفش، کت و شلوار و واحدهای گلخانه ای ارس پیشرفت ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه را شاهد بودیم.
سفیر اندونزی گفت: در حوزه پتروشیمی و صنایع غیرنفتی از جمله پوشاک، کفش چرم و صنایع غذایی حلال علاقمند همکاری متقابل مناطق آزاد دو کشور هستیم.
اندونزی 280 میلیون نفر جمعیت دارد که 90 درصد آن مسلمان هستند و سالانه گردشگران زیادی از اندونزی با هدف زیارت اماکن مقدس در مشهد و قم به ایران سفر می کنند.
همچنین در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا و اربعین بسیاری از مردم اندونزی برای زیارت عتبات در عراق از ایران سفر می کنند و گردشگران ترجیح می دهند قبل از سفر به عراق در ایران توقف کنند.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.