منابع اسرائیلی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 10 نفر دیگر تا کنون در اثر انفجار این پهپاد در تل آویو خبر دادند. همچنین رعب و وحشت ساکنان تل آویو را در اثر انفجار این پهپاد که صدای آن در کرانه باختری هم پیچید فرا گرفت.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، یک پهپاد غول پیکر با نقض حریم هوایی سرزمین های اشغالی و پرواز در ارتفاع پایین از سمت دریا توانست به تل آویو برسد و در منطقه بسیار حساس منفجر شود.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که این پهپاد از سمت دریا به تل آویو رسید و در خیابان«بن یهودا» در تل آویو به یک ساختمان برخورد کرد و منفجر شد . این انفجار منجر به وقوع خسارت های بزرگی شد.

منابع اسرائیلی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 10 نفر دیگر تا کنون در اثر انفجار این پهپاد در تل آویو خبر دادند. همچنین رعب و وحشت ساکنان تل آویو را در اثر انفجار این پهپاد که صدای  آن در کرانه باختری هم پیچید، فرا گرفت.

رسانه های اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که این پهپاد غول پیکر از سمت دریا و در ارتفاع پایین به تل آویو رسید و هنوز معلوم نیست که چگونه این پهپاد هجومی توانسته است از همه سامانه های دفاعی عبور کند و به تل آویو حمله کند.

تحلیلگر مسائل نظامی در وبسایت والا نوشت که ارتش اسرائیل همچنان از این حادثه بهت زده است و تا کنون جبهه داخلی هیچ گونه بیانیه ای صادر نکرده است.

به گفته روزنامه نگاران فلسطینی نیز این انفجار در بزرگترین خیابان تل آویو و در منطقه امنیتی ای رخ داده است که پر از برج ها،سفارت خانه ها و سامانه های دفاعی اضافی است. همچنین سفارتخانه آمریکا در ده ها متری مکان انفجار است.

در پی این حمله بی سابقه بنیامین نتانیاهو سفر خود به ایالات متحده آمریکا را به تأخیر انداخت.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که ارتش آمریکا به تل آویو خبر داد است که بامداد امروز 4 پهپاد که در مسیر سرزمین های اشغالی بودند را سرنگون کرده است.

هر چند المیادین این پهپاد را یمنی اعلام کرده است و انصار الله یمن نیز از عملیات منحصر به فرد علیه رژیم اشغالگر خبر داده بودند اما وبسایت کودکود اسرائیلی اعلام کرد که این پهپاد مشابه یکی از پهپادهایی است که حزب الله از آنها استفاده کرده است.

در تحولی دیگر، سخنگوی انصار الله اعلام کرد که به زودی جزئیات عملیات منحصر به فردی که تل آویو را هدف قرار داد اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر، روز گذشته و پیش از این حمله رهبر جنبش انصارالله  در سخنانی اعلام کرد وحشی گری رژیم صهیونیستی به عادت و رفتاری دائمی تبدیل شده است و آنچه بسیار عجیب است سکوت و تماشای قتل و کشتار غزه توسط جهانیان و حکام عرب منطقه است.

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی امروز خود اظهار داشت: صهیونیست ها جنایت هایی مرتکب می شوند که از کسی برنمی آید مگر آنکه منکر انسانیت باشد.

سید الحوثی ضمن انتقاد از حمایت مالی برخی دولت های عربی از رژیم صهیونیستی، این کار را خیانت به خدا و پیامبر خدا توصیف کرد.

وی با بیان اینکه وحشی گری رژیم صهیونیستی به عادت و رفتاری دائمی تبدیل شده است، افزود: آنچه بسیار عجیب است سکوت و تماشای قتل و کشتار غزه توسط جهانیان و حکام عرب منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا شریک واقعی و اصلی رژیم صهیونیستی در همه جنایت ها و اقدامات وحشیانه وظالمانه آن است.

رهبر انصاراالله ادامه داد: مقاومت فلسطین هرروز بیشتر و بیشتر می شود؛ آن هم در زمانی که رژیم صهیونیستی گمان می کرد جنگ را به سود خود پایان خواهد داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن موضوع هدف قرار دادن فرماندهان فلسطینی را به عنوان راه اصلی خود در تجاوز به غزه قرار داد که در آن ناکام ماند.

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد دشمن ادعای هدف قرار دادن فرماندهان را مطرح می کند تا بر جنایت های خود در کشتار جمعی آوارگان و مردم فلسطین سرپوش بگذارد.

وی افزود: جبهه حزب الله جبهه ای بزرگ، فعال و موثر علیه رژیم صهیونیستی است. دشمن اعتراف کرده که در مهلکه ای تاریخی گرفتار شده و آنچه در شمال فلسطین می گذرد را بدترین شکست خود از سال ۱۹۴۸ می داند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستآوردهای نظامی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی پرداخت و گفت: تعداد کشتی های هدف قرار گرفته شده آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی به ۱۷۰ عدد رسیده است و اکنون تردد این کشتی ها بسیار کاهش پیدا کرده زیرا به محض عبور به آنها شلیک می شود. این مسئله تجارت و به تبع آن اقتصاد آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

رهبر انصارالله یمن اضافه کرد: جبهه عراق این هفته با پهپاد بندر اشغالی حیفا و نقاط دیگری در ام الرشراش اشغالی را هدف قرار داد و ارتش یمن و مقاومت اسلامی عراق در هفته گذشته عملیات مشترک انجام دادند.

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: به خواست خدا به دنبال تقویت عملیات در اقیانوس هند و دریای مدیترانه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا طی هفته گذشته ۱۳ بار به کشور ما حمله کرده و استان های الحدیده و حجه را بمباران کرد درحالی‌که می داند این کار هیچ تاثیری در عملیات های ما نخواهد داشت. تعداد آموزش دیدگان نظامی در نیروهای بسیج ما، به ۳۷۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسیده و این مسیر مهمی است که من بر آن تاکید می کنم. تعداد رزمایش های نظامی بسیج به ۱۹۷۰ بار رسیده است.

رهبر انصارالله گفت: آمریکا سعی می کند دولت عربستان را وارد درگیری نظامی کند. ما به عربستان هشدار می دهیم که این کار پیامدهای خطرناکی برایش دارد و اگر به ظلم و تجاوز ادامه دهد به معنای واقعی شکست خواهد خورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی جنگ غزه 2023
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.