ارتش سوریه پس از آزادی سراقب عملیات پاکسازی مناطق آن که توسط گروه های تروریستی مین گذاری و بمب گذاری شده است را شروع کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه موفق شد شهر مهم و استراتژیک «سراقب» سومین شهر بزرگ استان «ادلب» پس از شهرهای«معره النعمان» و «خان شیخون» را آزاد کند.

ارتش سوریه پیش از این شهرهای معره النعمان و خان شیخون را آزاد کرده بود.

ارتش سوریه پس از محاصره سراقب از سه جهت و نیز محاصره آن از سمت شمال در پی آزادی شهرک های«آفس»،«الصالحیه» و «معاره علیا» آن را آزاد کرد.

ارتش سوریه پس از آزادی سراقب عملیات پاکسازی مناطق آن که توسط گروه های تروریستی مین گذاری و بمب گذاری شده است را شروع کرد.

برخی منابع نیز گفتند که گروهی از افراد  مسلح داخل یکی از مناطق سراقب محاصره شدند که یا باید تسلیم شوند یا باید کشته شوند. 

سراقب نقطه رسیدن بزرگراه های«حلب-دمشق» و «حلب-لاذقیه» است و استان های حلب و ادلب را به هم و از آن جا به لاذقیه متصل می کند.

پیش از این منابع خبری گزارش دادند که ارتش سوریه پس از درگیری شدیدی با گروه های تروریستی وارد شهر استراتژیک«سراقب» در جنوب استان«ادلب» شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه وارد شهر سراقب شدند و شروع به تفتیش محله های این شهر کردند. 

این دیده بان تأکید کرد که گروه های مسلح از ترس محاصره شدن شان توسط ارتش سوریه از این شهر فرار کردند.

ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در منطقه سراقب روستای«الدویر» در شمال شهر سراقب را پس از درگیری با گروه های مسلح آزاد کرد.

خبرنگار المیادین نیز در این زمینه گفت که ارتش سوریه اکنون از سه طرف شهر سراقب را در محاصره خود دارد و عناصر تروریستی از این شهر عقب نشینی کردند.

این خبرنگار افزود که ارتش سوریه جاده سراقب به «حلب» را در جنوب شرق ادلب نیز قطع کرد.

خبرنگار المیادین در گزارشی تأکید کرد که ارتش سوریه منطقه «مغاره علیا» و «مجیزر» را در شمال غرب سراقب آزاد کرد. 

شهر سراقب در 15 کیلومتری شهر ادلب مرکز استان ادلب قرار دارد و بازپس گیری آن توسط ارتش ضربه بزرگ دیگری به گروه های مسلح و تروریستی به شمار می رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.