حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی گفت: امام خودشان در بحث ولایت فقیه، در همین جزوه ولایت فقیه که در نجف درسش را گفتند، بعد منتشر شد و بعد در ایران آمد و پخش شد و به عنوان مانیفست حکومتی امام و برنامه حرکت امام روشن شد، آنجا به صراحت بیان می کنند که اگر ما می گوییم ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، اینجا مراد ما از ولایت حکومت است، «اختیارات حکومتی» حضرت به نایبش رسیده است، نه آنکه ما بخواهیم بگوییم فقیه هم مرتبه رسول الله می شود، نخیر! قابل قیاس نیستند.

می گویند که امام فرمود ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است؛ خیلی این شبهه را مطرح می کنند شما را چطور ولایت فقیه را آوردی همان ولایت رسول الله قرار دادی؟

بعضی از کسانی که کمی هم درس خوانده اند بعضا این شبهه را در میان مردم مطرح می کنند؛ می گویند این چه حرفی است که امام زده است؛ ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است؟!

امام خودشان در بحث ولایت فقیه، در همین جزوه ولایت فقیه که در نجف درسش را گفتند، بعد منتشر شد و بعد در ایران آمد و پخش شد و به عنوان مانیفست حکومتی امام و برنامه حرکت امام روشن شد، آنجا به صراحت بیان می کنند که اگر ما می گوییم ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، اینجا مراد ما از ولایت حکومت است، «اختیارات حکومتی» حضرت به نایبش رسیده است، نه آنکه ما بخواهیم بگوییم فقیه هم مرتبه رسول الله می شود، نخیر! قابل قیاس نیستند.

 

*بخشی از مجموعه "درس هایی از مکتب عاشورا"، گفتاری از حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی به مناسبت ماه محرم

 

حجم ویدیو: 21.01M | مدت زمان ویدیو: 00:07:02
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.