گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

اظهارات متفاوت یک نماینده اصولگرا/ حاجی دلیگانی: نادیده گرفتن مردم اسمش تعامل نیست!/ مشارکت پایین زنگ توجه برای مسئولان ما است/ خدشه دار شدن سرمایه اجتماعی و مباحث اقتصادی باعث مشارکت پایین شد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به جماران گفت: وحدت نگاه بین مجلس و دولت به شرطی خوب است که در جهت تعامل بیشتر و رفع مشکلات مردم باشد. اما وقتی که این تعامل و وحدت با یک تفکر در مجموعه حاکم شود و باعث فراموشی مردم و نادیده گرفتن آن‌ها باشد، این دیگر اسمش تعامل نیست و به ضرر مردم است.

پایگاه خبری جماران: در حالی مجلس دوازهم، هفتم خرداد ماه کار خود را شروع می‌کند که انتخابات این دوره با مشارکت بالایی از جانب مردم همراه نبود.

در این خصوص حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و منتخب دور دوازدهم مجلس به خبرنگار جماران، گفت: مشارکت پایین در دور دوم انتخابات مجلس قطعا یک زنگ توجه است. مسئولان ما باید این موضوع را بررسی کنند که چرا چنین وضعی پیش آمده است. البته قسمتی نیز به خدشه دار شدن سرمایه اجتماعی کشور و قسمتی به مباحث اقتصادی و عملکرد ناصحیح برخی از ما مسئولان از جمله، برخی مدیران و نمایندگان برمی‌گردد؛ و همچنین کسانی که به مطالبات اقتصادی مردم بی‌توجهی می‌کنند.

وی به یکدستی مجلس و دولت پرداخت و گفت: وحدت نگاه بین مجلس و دولت به شرطی خوب است که در جهت تعامل بیشتر و رفع مشکلات مردم باشد. اما وقتی که این تعامل و وحدت با یک تفکر در مجموعه حاکم شود و باعث فراموشی مردم و نادیده گرفتن آن‌ها باشد، این دیگر اسمش تعامل نیست و به ضرر مردم است. از همین جهت، معتقدم که مجلس دوازدهم به علت تنوع نگاه‌هایی که در آن وجود دارد، موثرتر است. تضارب آراء می‌تواند به دقت بیشتر و قانون‌گذاری کمک کند و ما در این راستا طرح تحول آماده کردیم که بر اساس آن بتوانیم به نفع مردم، مجلس را هدایت کنیم.

مجلس باید نماینده محور اداره شود

حاجی دلیگانی در خصوص اینکه خود یکی از گزینه‌های نایب رییسی است، افزود: من تکلیف دارم که خودم را عرضه کنم، اما اینکه نمایندگان تا چه اندازه استقبال کنند یا نه، را نمی‌دانم. تشخیص من این است که می‌توانم کمک کنم و مخالف این هستم که کسی خود را برتر بداند مجلس باید نماینده محور اداره شود.

وی اضافه کرد: من با همه نمایندگان برخلاف سلیقه و فکر آن‌ها در حال صحبت هستم. کشور خارج از فضای جناحی نیاز به کار شبانه‌روزی و جهادی دارد و باید این دنبال شود. مقام معظم رهبری چندین بار فرمودند، برای مسائل مردم قرارگاه شبانه روزی اقتصادی قرار بدهید، اما چنین چیزی را شاهد نبودیم.

نماینده منتخب دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی، در خصوص ریاست مجلس دوازدهم، افزود: محمد باقر قالیباف و مجتبی ذوالنوری که هر دو در جایگاه ریاست مطرح شدند، در این باره نیز از من درخواست داشتند که کمکشان کنم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.