عجیب است که این روزها مهمترین مشکلات مردم، گرانی، بی آبی، گرما، بیکاری، بیماری و.... است اما بحث روز شهر تفت، نبود سرویس بهداشتی عمومی در مرکز شهر است و هنوز هم مسوولان در این زمینه به تفاهم نرسیده اند.
محرم نزدیک است و قرار است یکی از بزرگترین آیین های عزاداری کشور و روز عاشورا در این شهر برگزار شود.
در روز عاشورا و بخصوص عصر این روز که آیین سنتی نخل برداری برگزار می شود، حسینیه تاریخی و بزرگ تفت، میزبان خیل عزادارانی است که از سراسر کشور، روانه این شهر می شوند.
اما پس از گذشت ماهها از تخریب سرویس بهداشتی مسجد امام که در جنب این حسینیه قرار دارد، هنوز بر سر نحوه ساخت و مکان یابی آن میان مسوولان ارشد شهرستان، اختلاف است و تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
اگر مسوولان و همچنین ساکنان اطراف مسجد امام(ره) نتوانند به یک تفاهم مشترک برای ساخت سرویس بهداشتی این مسجد برسند چطور می خواهند مشکلات بزرگتر شهر را حل کنند؟!.
ساخت و بهسازی دستشویی مسجد امام که با هدف نوسازی، تخریب شده بود پس از ماهها کش و قوس، به سرانجامی نرسید و به حال خود رها شد.
اخیرا هم محلی در جلوی حسینیه امام در میدان مرکزی و در جوار رودخانه خشک این شهر، برای این امر، منظور و حتی کار گود برداری آن هم انجام شده بود اما ظاهرا باز یکی از مسوولان ارشد شهرستان از ادامه کار جلوگیری کرده است.
حالا میان همین مسوولان، شکر آب شده و حتی شنیده شده که چند نفر از اعضای شورا تهدید به استعفا کرده اند.
در میان این کشمکش های زرگری و بی حاصل، محرم نزدیک است و حسینیه امام(ره) تفت، سرویس بهداشتی ندارد و این موضوع مهم، قربانی اختلافات مسوولان شهر شده است.
آقای فرماندار و اعضای محترم شورای شهر، لطفا اختلافات را کنار بگذارید و به نظر مردم مراجعه کنید و هر آنچه را آنان می پسندند انجام دهید و تسریع در ساخت سرویس بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهید.
مردم تفت، منتظر تصمیم فوری و معقولانه شما هستند تا این کار نیمه کار به سرانجام برسد، محرم نزدیک است دست بجنبانید.
آیین روز عاشورای تفت در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شده و هم ساله این شهر در این روز، میزبان عزادارانی است که از نقاط مختلف کشور در این مکان حاضر می شوند.
تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع شده است.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.