در ادامه این مطلب به قلم سیدرضا هاشمی زاده آمده است: آری اکثریت غالب اعضای مجمع به حضور اقلیت های دینی در جمع اعضای شوراهی شهر و روستا، حق دریغ شده مردم یزد را به آنان برگرداند و درگستره ای پرپهناتر «ایران برای ایرانیان» را تجلی دوباره بخشید.
سپنتا نیکنام جوان زرتشتی یزدی که با نظر و انتخاب مردم یزد به شورای شهر راه یافته بود با ایرادها و سنگ اندازی های عجیب و فشارهای متعصبان برای چندین ماه متوالی از حضور در شورای یزد بازماند.
موضوعی که به جدال و کشمکش حقوقی و سیاسی، اجتماعی و... میان دو جبهه فکری و نظری موافقان ماندگاری و مخالف آن دامن زد و هزار البته گروه موافق و صف همراه از عده و ساز و برگ قانونی، نظری و اندیشگانی پسنده تر و محکمات حقوقی دقیق تری برخوردار بود. مخالفان حضور نیافتن اقلیت ها در شوراها دست پری نداشتند اما با توسل به راه های فراقانونی و قدرت مندی جایگاهی و تنسک و جزم اندیشی سعی بر آن آوردند که رای مردم یزد را به هیچ گرفته و با استدلال های عجیب، سپنتا را از صندلی شورا برخیزانند.
همت جامعه مدنی ایران، فعالان مجازی، حقوقدانان و نمایندگان مجلس در هموارسازی مسیر حضور سپنتا و سپنتاهای دیگر این واقعیت را روشن کرد که در چارچوب قوانین داخلی و بی تکیه به جنجال آفرینی ها و ماجراسازی هم می توان در مواجهه با خواست های متعصبانه قانون گریز ایستادگی کرد و در قالب نهادهای حاکمیتی همین نظام، مسائل را مطابق واقعیت ها و ارزش های اجتماعی جامعه حل و فصل کرد.
آنانی که که قدرت، لابی و تکیه گاه های مخالفان حضور اقلیت ها در شوراها را نفوذ ناپذیر، محکم و ایستا می شمردند که قادر به هرکاری اند و اعتنایی به رای و نظر مردم ندارند و دائم در فضای مجازی به زمین و زمان می تاختند قطعا اگر منصف و معتدل باشند امروز به این باور خواهند رسید که به جای آیه یاس خوانی های مکرر و دست پشت هم کوبی ها می شود با قانون، گفتگو و حوصله و پیگیری و تبادل نظر و ....از مجاری و معابر موجود بهره گرفت و اجازه نداد اقلیت های فراقانونی با دستاویزهای خودبافته و فضاسازی ها به آنچه در تاریکخانه های ذهنی خود می سازند، برسند.
ماجرای سپنتا رو در رویی نیروهای معتقد به قانون، جامعه ایرانی، رای و نظر مردم، شورا، همدلی و هم اندیشی و...را با آنانی رقم زد که خویش را فوق اراده مردم، ورای قانون و تنسک گرا و بسته نگر می پندارند.
این رویارویی و کشاکش البته بدون همدلی ها، مشارکت ها، پافشاری ها و....جمع پای کار مطبوعات و رسانه ها، فعالان اجتماعی و...به نتیجه نمی رسید.
در این روزهای گرم و گاه تلخ تابستان، خبرشادی آفرین و ارزنده ای از پس تصمیم عاقلانه و مدبرانه اعضای تشخیص مصلحت در سپهر اجتماعی و سیاسی کشور، بذر امید و انگیزه پراکنده است و شاید بتواند پاره ای تلخکامی ها و گزیدگی های این روزگار را کم و تحمل شدنی ترکند.
روزنامه بشارت یزد در گستره استان یزد منتشر و توزیع می شود.
استان یزد 158 رسانه دارای مجوز دارد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.