12اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مطهری روز معلم نامگذاری شد و همه ساله به همین مناسبت ویژه برنامه ای در پاسداشت مقام معلم در مراکز فرهنگی شهرها و روستاهابرگزار می شود.
شهید مطهری در سال 1358خورشیدی از سوی یکی از عناصر گروهک فرقان به شهادت رسید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست هدف از برگزاری جشنواره مشاعره را ترویج فرهنگ ادبی و پاسداشت اشعار فارسی و تجلیل از مقام معلمان پیشکسوت شاعر بیان کرد.
اکبر رنجبر روز چهارشنبه بیان کرد: این جشنواره با حضور جمعی از معلمان و جوانانی که در این زمینه استعداد و علاقه دارند، برگزار و به افراد برگزیده نیز هدایایی داده شد.
وی تصریح کرد: در این برنامه فرهنگی - ادبی نوجوانان و جوانان توانمندهای خود را در مشاعره و تسلط بر اشعار فارسی که ریشه در فرهنگ کهن ادبی این مرز و بوم دارد به نمایش گذاشتند.
همچنین بخشدار مروست در حاشیه برگزاری جشنواره یادشده به ایرنا گفت: روز معلم، ایام بزرگداشت عشق و ایثار است و تجلیل از کسانی که علم را در جان ها جاری کردند و با دانش خود، جامعه را ساختند و فردایی با شکوه را نوید می دهند.
علیرضا فلاحتی اظهار کرد: هفته معلم، ایام بزرگداشت کسانی است که الف قدشان، در راه تعلیم خوبی ها خمیده شد و روز پاسداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کردند.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7534/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.