در ادامه این مطلب آمده است: چندین سالست که بخاطر خشکسالی و کاهش بارش ها کشاورزان ورزنه و شرق اصفهان که در پایین دست زاینده رود قرار دارند، دچار مشکلات معیشتی زیادی شده اند.
ایجاد راه ندوشن - ورزنه و سرمایه گذاری یزدی ها در امر کشت های گلخانه ای در آنجا می توانست باعث رونق اقتصادی ورزنه شود.
و اما اگر استان یزد دیگر از آب انتقالی استفاده نکرده و خط ایجاد شده را جمع کنند، مشکل اهالی ورزنه و شرق اصفهان حل خواهد شد!؟
همه ما امروز سوار یک کشتی در دریای توفان زده هستیم و باید بدانیم که سوراخ شدن این کشتی باعث غرق همه خواهد شد، اگر صنایع فولاد پرآبخواهست و بد است، پس این شامل صنایع فولاد اصفهان هم می شود، و این در حالیست که مصرف آب صنایع فولاد با کشاورزی غرقابی قابل قیاس نیست.
روزی که دست استعمار سنگ بنای ذوب آهن و صنایع فولادی را در اصفهان بنا نهاد فکر چنین روزی را هم کرده بود، و اگرنه چرا باید صنایع فولاد در استان اصفهانی که منابع معدنی و سنگ آهن ندارد ایجاد می شد!؟
اگر اهالی ورزنه، بجای آب، و حمله به لوله های انتقال آب، دنبال ایجاد راه ندوشن - ورزنه و صنایع روستایی و کشت های گلخانه ای و رونق گرفتن جاذبه های گردشگری بودند، شاید که زودتر و بهتر به نتیجه می رسیدند.
چرا که بطور حتم قطع آب انتقالی به یزد هیچ مشکلی از مشکلات کشاورزان ورزنه و شرق اصفهان را حل نخواهد کرد، و خودشان نیز این را خوب می دانند.
روزنامه پیمان یزد به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمد مسعود ارکان به عنوان نخستین روزنامه یزد در گستره استانی منتشر و توزیع می شود.
استان یزد 153 رسانه دارای مجوز دارد که از این تعداد 114 مجوز برای نشریات مکتوب، 26 مجوز برای رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و 13 مجوز برای رسانه های الکترونیک - غیربرخط صادر شده است.
7532 / 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.