محمد صالح جوکار، نماینده آستان قدس رضوی در استان یزد و معاون پارلمانی سپاه پاسداران در این مراسم اظهار کرد: شناسایی محرومان و نیازمندان در تمامی حوزه‌ها و ارائه خدمات مرتبط به آنان از مهم‌ترین وظایف این دفتر است.
وی ترویج فرهنگ رضوی در فعالیت‌های مختلف را از دیگر رسالت‌های این نهاد در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: رسیدگی به محرومان یکی از اولویت‌های اجرایی در فرهنگ رضوی است.
جوکار افزود: اعزام زائران اولی منطقه و اقدامات دیگری که در طرح خادمیاران انجام می‌شود نظیر بهره‌ گیری از ظرفیت خادمیاران در حوزه سلامت و بهداشت، محرومیت زدایی برای کمک به مستضعفان و کمک به دولت در راستای خدمت رسانی و اجرای پروژه‌های مخلف دولتی و بخش خیری در تمام سطوح جزو اولویت های اصلی این دفا‌تر است.
رئیس نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با بیان اینکه آداب زیارت این گنجینه معنوی را باید به شهر‌ها و روستا‌ها گسترش دهیم، یادآور شد: فرهنگ رضوی باید در جامعه ترویج و گسترش یابد.
جوکار با اشاره به اینکه اگر ما به الگوی رفتاری و اخلاقی امام رضا (ع) عمل کنیم، جامعه ما عزتمند و متحد خواهد شد، گفت: هرچه ما از این الگو‌ها فاصله بگیریم مشکلاتمان زیاد‌تر می شود.
وی به طرح خادمیاران رضوی اشاره کرد و یادآورشد: مردمی که علاقه مند هستند به صورت افتخاری و منتسب به حضرت رضا(ع) به مردم خدمت کنند شناسایی و آموزش می‌بینند.
وی در رابطه با فعالیت طرح خادم یاران خاطرنشان کرد: در هر شهر شورای سیاست‌گذاری آستان قدس رضوی شامل فرماندار، امام‌ جمعه و سایر مسئولان مربوطه تشکیل می‌شود تا فعالیت خادم یاران دچار موازی کاری با برنامه‌های سایر دستگاه‌های اجرایی نشود و بیشترین نتیجه و اثرگذاری مثبت را داشته باشد.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد هم در این مراسم اظهار کرد: مردم این منطقه از علاقه مندان ویژه امام رضا (ع) هستند و افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی موجب دلگرمی مردم و انسجام خدمات در سطح شهرستان می‌شود.
در این مراسم، محمدرضا غنی‌زاده به عنوان مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان بهاباد معرفی شد.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.
9877 /2047/ خبرنگار : حمید رضا اخوان بهابادی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.