محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی یزد، افزود: در صحبت با افکار عمومی نباید وعده ای بدهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم، هرچند که خیلی از این وعده ها داده شد.
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصیاستان با اشاره به افزایش سطح مطالبات مردم ، تاکید کرد: دلیل این بود که گفت و گوها با افکار عمومی منطقی نبود و عمدتا در فصل انتخابات برای حذف یکدیگر ، مطالبات و انتظارات را آنقدر بالا بردیم که بعد از آن در حوزه اجرا توان پاسخگویی نداشته ایم.
استاندار یزد اضافه کرد: با وجود اینکه در جمهوری اسلامی فعالیت های بسیار زیادی انجام شده ، متاسفانه عده ای می گویند که کاری نشده است.
زمانی قمی در ادامه با بیان اینکه درد دل فعالان بخش خصوصی در جلسه امروز جدی و به جا بود، تصریح کرد: حل برخی از مشکلات بویژه در بخش گردشگری و معدن در استان قابل حل است ولی راه حل برخی از مشکلات را باید در مرکز پیگیری کرد.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در بخش گردشگری می گوید: گردشگری و ساخت هتل اقتصادی نیست، ولی باید در کنار اصلاح برخی رویه ها ، نگاه به این حوزه تغییر کند تا این حوزه همانند کشور ترکیه مقرون به صرفه باشد.
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه روش قیمت گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی را نادرست دانست و افزود: باید برای کمک به این صنایع و توسعه صادرات آن در قیمت گذاری مواد اولیه پتروشیمی توجه جدی صورت گیرد.
زمانی قمی بر لزوم تهیه فهرستی از مشکلات حوزه گردشگری ، معدن و قیمت گذاری محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی تأکید کرد و گفت: باید گردش کار به صورت خلاصه و همراه با ارائه راه حل باشد .
در نشست یادشده یکی از کارآفرینان برتر حوزه گردشگری استان با بیان اینکه این حوزه در ایران اقتصادی و مقرون به صرفه نیست،اظهار کرد: باید هزینه های گردشگری ، حق بیمه و بهره وام های صنعت گردشگری کاهش یابد.
اصغر نبیل، ادعا کرد که عزم جدی در کشور و استان یزد برای در اولویت قرار گرفتن و توسعه صنعت گردشگری وجود ندارد در حالی که این صنعت از ظرفیت اشتغالزایی بالایی برخوردار است.
وی در باره برخی مشکلات این بخش به پرداخت نشدن یارانه هتل ها ، ضمانت های بالا و تا هفت برابر اصل تسهیلات صندوق توسعه ملی ، بالا بودن بهره بالای تسهیلات و پایین بودن سرانه تبلیغات گردشگری اشاره کرد.
این کارآفرین کشوری با تأکید بر لزوم ارتباطات بیشتر مدیران با نخبگان و فعالان حوزه گردشگری اضافه کرد: نبود نقشه راه موجب شد تا سطح گردشگری در ایران و در واقع سطح خدمات این بخش با توجه به هزینه ها و درآمدهای ناشی از ورود و خروج گردشگران منفی باشد.
در این جلسه محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز از وضعیت لایحه بودجه سال 97 و معرفی 199 پروژه قابل واگذاری استان و معرفی 107 پروژه ذیل تبصره 19 لایحه بودجه گزارشی ارائه کرد.
در ادامه مزیدی رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی تامین نیاز پلاستیک خرید مشترک مواد اولیه استان یزد با ارائه گزارشی از وضعیت قیمت گذاری مواد اولیه پتروشیمی از این نوع قیمت گذاری ها انتقاد کرد.
یزد دومین استان معدنی ، چهارمین استان صنعتی و یکی از اضلاع مثلث گردشگری در مرکز ایران در کنار استان های اصفهان و فارس محسوب می شود .
1968/2047 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.