سرپرست فرمانداری ابرکوه اشتغال را مهمترین اولویت دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: ما به عنوان مجموعه دولت و بخشی از حاکمیت نظام در شهرستان عزم خود را برای رفع بیکاری جزم کرده ایم.
محمد کاظمی نسب، در نشست شورای اشتغال شهرستان از اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های اساسی منطقه یاد کرد و افزود: دولت تمام تلاش خود را برای کنترل تورم، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال به کار گرفته است.
وی ادامه داد: برای ماندگاری جمعیت در روستاها و جلوگیری از مهاجرت، طرح های اشتغالزا ابلاغ شد، بخشداران ، دهیاران و اعضای شوراها باید با مدیریت درست، جوانان را به سمت خود اشتغالی هدایت کنند و تسهیلات به افراد واجد شرایط پرداخت شود.
کاظمی نسب افزود: باید مسئولان حوزه گردشگری زمینه کار را برای تولید و اشتغال در راه اندازی خانه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری فراهم کنند.
سرپرست فرمانداری ابرکوه با بیان اینکه توسعه و تکمیل طرح های اشتغالزا مد نظر است، یادآور شد : نمایندگان وسایل ارتباط جمعی باید مردم را در ارایه تسهیلات خود اشتغالی به افراد جویای کار آگاه کنند.
وی میزان بیکاری شهرستان را 14.1درصد، تعداد افراد جویای کار را 2 هزار و 514 نفر ذکر کرد و یادآور شد: بیشتر این افراد دانش آموختگان مراکز آموزش عالی و دانشگاهی هستند.
همچنین ناصر زارع، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: از هزار و هشت سهمیه اشتغال با تلاش اداره ها، نهادها و بخش خصوصی زمینه اشتغال 352 نفر در سال 1396در این شهرستان فراهم شد .
به گفته وی، برای ایجاد اشتغال و تولید 130طرح در حوزه گردشگری، کشاورزی ، صنایع دستی ، صنعت ، بازرگانی و تعاونی ها با توجه به درخواست متقاضیان مصوب شد .
این مسئول حوزه تعاون ابرکوه با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 352 رشته مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال مصوب کرد، تاکید کرد: در این شهرستان 220 فقره مجوز مشاغل خانگی توسط اداره ها و نهادها امسال صادر شده است.
وی، ایجاد اشتغال و رونق تولید را 2 رویکرد مهم دولت دانست و یادآور شد: در این حوزه مدیران بایستی به جذب جوانان ، دانش آموختگان مراکز آموزش عالی و بانوان اهتمام ویژه ای داشته باشند.
هم اکنون بیش از 500 کارگاه ،واحد اقتصادی، خدماتی، صنعتی، معدنی، تعاونی، کشاورزی و ساختمانی در ابرکوه فعال است که زمینه فعالیت بیش از پنجهزار کارگر را فراهم کرده است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
فرماندار اردکان با انتقاد از بی توجهی برخی افراد و پیمانکاران به اصول فرهنگ ساخت ‌و ساز درست، گفت: در بحث مدیریت بحران ، آنچه مسلم است نتایج چنین حوادث تلخی است که می‌تواند غیرقابل ‌تصور باشد و صحبت‌کردن در این مورد در شرایط عادی با شرایط واقعی بحران بسیار متفاوت است.
هادی مقیمی در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان، اضافه کرد: گاهی در شرایط بحران حتی ساختمانی برای مدیریت حادثه وجود ندارد و مدیران دستگاه‌ها، خود و یا خانواده‌شان درگیر بحران هستند، بنابراین ضروری است تا پیش از وقوع اتفاقی، آمادگی لازم باشد، این امر مستلزم آن است که واقعیت ‌ها را بپذیریم.
فرماندار اردکان به نقل از یکی از مسئولان مدیریت بحران کشور گفت: باید بپذیریم، آمادگی مناسبی برای بحران‌های احتمالی وجود ندارد و در پایتخت که بیشتر امکانات و تجهیزات در آن متمرکز است؛ تنها 15 درصد آمادگی وجود دارد.
مقیمی، افزود: در این زمینه آنچه برای مردم مهم است، صرف هزینه برای بدنه‌ سازی، دیوار، طراحی و مبلمان و... است؛ اما برای فونداسیون ساختمان کمتر هزینه می‌ شود.
وی با تاکید به اینکه تمام دستگاه‌های مرتبط باید به صورت جدی بر اصول ساخت‌وساز نظارت کنند، افزود: هرجا، هر زمان و به هر مقداری که بتوانیم این امر را به خوبی اجرا کنیم به همان میزان به امنیت و آرامش مردم کمک کرده‌ایم.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7540/ 7544 / 2047/ خبرنگاران: کارگر ابرقوئی و مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.