حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه در دیدار مسئولان فولاد ابرکوه افزود: اشتغال جوانان جویای کار بویژه دانش آموختگان مراکز دانشگاهی و آموزش عالی یکی از دغدغه های اساسی مسئولان این شهرستان محروم است.
به گزارش ایرنا ، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصریح کرد: اگر لازم باشد، برای رفع مسایل و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در بخش صنعت و معدن با وزیر صنعت ، دیگر وزیران و معاونان وزیر در تهران مذاکره خواهیم کرد.
امام جمعه ابرکوه تاکیدکرد: با توجه به نامگذاری سال 1396توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، از فعالان اقتصادی که در بخش تولید و اشتغال سرمایه گذاری کردند یا تمایل به فعالیت در منطقه دارند، با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود حمایت می کنیم .
وی با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از شهرستانهای محروم و کمتر توسعه یافته استان یزد است، یادآور شد : در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کار مدیران و مسئولان کارخانجات و واحدهای تولیدی در این شهرستان محروم ستودنی است.
مدیر عامل شرکت صنایع آهن و فولاد ابرکوه نیز در این دیدار با قدردانی از توجه مسئولان محلی به تولید کنندگان و سرمایه گذاران در این شهرستان اظهار کرد: برای رونق اقتصادی و شکوفایی شرکت فولاد از تمام ظرفیت ها و تلاش منطقه استفاده خواهد شد.
نعمت مهدیان زاده ، با اشاره به ظرفیت این کارخانه که سالانه 450 هزار تن انواع میلگرد با قطر 8 تا 32 میلمتر تولید می کند ،افزود: برای رونق اقتصادی کارخانه فولاد سرمد ابرکوه در 2نوبت کاری ماهانه 25 هزار تن میلگرد تولید می شود.
وی با بیان اینکه در این کارخانه زمینه اشتغال 220 نفر فراهم شد، افزود: در بهمن ماه امسال با افزایش نوبت کاری ، 70 نفر از جوانان جویای کار منطقه در این واحد مشغول به کار خواهند شد.
مهدیان زاده ادامه داد: هم اکنون 72 درصد نیروهای این واحد بومی هستند و اولویت جذب نیروی کار با افراد محلی است و درصورت نبود نیروهای تخصصی برای راه اندازی ، آموزش و امور راهبردی از نیرو های غیر بومی استفاده خواهد شد.
وی اضافه کرد: واحد فولاد سازی ، فاز دوم طرح توسعه کارخانه است که عملیات آن آغاز شده است ،تاکنون 20درصد پیشرفت کار دارد، امیدواریم با تامین منابع مالی و تسریع در اختصاص تسهیلات ، کار ساختمانی شروع و ظرف مدت کمتر از سه سال به بهره برداری برسد.
به گفته این فعال اقتصادی در آینده نزدیک محصولات این کارخانه به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
هم اکنون بیش از 500 کارگاه و واحد اقتصادی خدماتی، صنعتی، معدنی، تعاونی، کشاورزی و ساختمانی در ابرکوه فعال است که زمینه فعالیت بیش از پنجهزار کارگر را فراهم کرده است .
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.