مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: بیشترین آمار بازدید گردشگران از آثار تاریخی استان مربوط به نارین قلعه میبد است ،این بنا باید حفظ شود و نمی توان با ایحاد بازارچه، دخل و تصرف در آن عامل تخریب این اثر منحصر به فرد شد .
فاطمه دانش یزدی در نشستی در فرمانداری میبد، افزود : نارین قلعه ، رباط شاه عباسی و چاپارخانه این شهر از جمله ظرفیت های گردشگری بافت تاریخی میبد است.
وی اضافه کرد : آثار دیگری از جمله یخچال ها و آب انبارها هم در میبد وجود دارد که پس از مرمت و ساماندهی، می توان نوع کاربری آن را مشخص کرد.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

**
رئیس اداره منابع طبیعی خاتم گفت: 18ماه گذشته در اجرای عملیات آبیاری و واکاری کشت سنواتی طرح صیانت، هزار هکتار از مناطق جنگلی این شهرستان با کشت گونه های جنگلی بنه و بادام کوهی در 6منطقه نهالکاری شد.
نقیبی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح صیانت از جنگل های زاگرس ،مرکز و جنوب ایران از سال 92 در قالب پروژه های متنوع در مناطق مختلف جنگلی خاتم در دست اجراست.
وی یادآور شد: احداث و تکمیل ساختمان حفاظتی و اطفای حریق روستای چنارناز، گشت و مراقبت و اطلاع رسانی، حفاظت از مناطق احیا شده و کنترل آفات و امراض جنگلی از دیگر فعالیت های طرح یاد شده است.
بیش از 11 هزار هکتار از مناطق جنگلی خاتم منطقه حفاظت شده « باغ شادی» است که از 57 گونه گیاهی، 14 گونه آن ارزش حفاظتی دارد.
همچنین فون(گونه جانوری) منطقه شامل17 گونه پستاندار از جمله گراز و خرس قهوه ای (به صورت مهاجر) گرگ، شغال و روباه است و 53 گونه پرنده نیز شامل گنجشک سانان، لیکو،شاه بوف ، کبوتر جنگلی و چاهی . .. است و 9گونه خزنده هم دارد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

**
رئیسان اداره های بهزیستی میبد و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی این شهرستان از کارگاه های تولیدی و حمایتی معلولان اردکان بازدید کردند .
به گفته رئیس اداره بهزیستی اردکان از سال گذشته با راه اندازی 2کارگاه تولیدی حمایتی معلولان در این شهرستان،60 معلول در رشته های قالی بافی، تابلوفرش، گلیم ، گوهر تراشی ، خیاطی ، صنایع دستی و گونی دوزی فعالیت دارند.
امیرولی عضدزاده افزود : مهمترین و اساسی ترین مساله ای که در فرایند توان بخشی حرفه ای معلولان مدنظر است زمینه سازی اشتغال و خودکفایی آنان خصوصا با معلولیت شدید جسمی و حرکتی و افراد کم توان ذهنی است که به علت نوع و شدت معلولیت قادر به دستیابی به شغلی مناسب نیستند .
وی تصریح کرد : این گروه از معلولان با توجه به مشکلاتی که از نظر انطباق با محیط زندگی ، جامعه و کار دارند، قادر به استفاده از فرصت ها همانند افراد عادی نیستند و نیاز مبرم به حمایت های قانونی دارند و در این راستا نقش کارگاه های تولیدی حمایتی جهت آموزش حرفه ای و اشتغال آنان از اهمیت ویژه ای بر خوردار است .
در حال حاضر 2هزار و 300 معلول زیر پوشش بهزیستی اردکان هستند و ۴۵۰ نفر از ۱۱مرکز روزانه و شبانه روزی خدمات مختلف دریافت می‌کنند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
6197/ 7534/ 7544/ 2047/ خبرنگاران : فلاح ، شهلا حیدری و مژگان دشتی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.