سرهنگ محمد رضا مزیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاید برخی ها از نصب این دوربین ها گله مند باشند اما بواقع آنها ابزار خوبی برای کاهش سرعت هستند.
وی بکارگیری طرحهای مختلف مثل دوربین کنترل سرعت، نصب سرعت گیر، جریمه های رانندگی و کنترل موتور سواران را با هدف کاهش سوانح منجر به جرح و فوت دانست و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر دلیل کاهش یا افزایش سرعت مجاز در برخی نقاط، یادآور شد: گاهی تغییر زیرساخت ها یا تغییر شرایط، منجر به کاهش یا افزایش سرعت مجاز می شود که امری طبیعی است زیرا این تغییرات در بستر زمان شکل می گیرد.
وی رفتارهای ترافیکی را در کاهش تصادفات رانندگی، مهم و اساسی ارزیابی کرد و افزود: البته انتظار نداریم که این رفتارها یک شبه، اصلاح شود اما در صورت جا افتادن فرهنگ رانندگی، بخش عمده ای از مشکلات ترافیک در استان رفع می شود.
سرهنگ مزیدی، استان یزد را در زمره مناطقی دانست که اخیرا بیشترین کاهش تصادفات منجر به فوت را داشته است و اضافه کرد: این موفقیت، مدیون همین تلاشهایی است که برخی آن را به سخت گیری تعبیر می کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد تصریح کرد: انتظار این است که 'خودکنترلی' به مرزی برسد که دیگر نیازی به حضور پلیس در سطح شهر و جامعه نباشد.
وی آنچه را بعنوان 'کمین ماموران راهنمایی و رانندگی' تعبیر می شود بی اساس دانست و یادآور شد: کمین، تعریف دارد و اگر ماموری در پیچ و خم خیابان یا میدانی ایستاده به معنی کمین نیست بلکه مدیریت ترافیک است.
وی ضمن تشکر از همکاری مردم و مشارکت دستگاههای متولی در در انضباط ترافیکی گفت: مردم با ما در این زمینه همکاری خوبی داشته و دارند.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.