نشست شورای آموزش و پرورش تفت با موضوع همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش این شهرستان و با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.
امام جمعه تفت در این نشست با بیان ضرورت همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: کمیته همکاری این 2نهاد نیازمند کار زیربنایی و جدی است.
حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری افزود: هم اکنون جامعه نیاز به کار فرهنگی دارد و هم باید با تهاجم فرهنگی مقابله شود که خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمن، دانش آموزان هستند.
رئیس کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تفت ادامه داد:این 2نهاد برای تبلیغ حضور دانش آموزان در حوزه های علمیه فعالیت کنند تا حوزه علمیه تفت به واسطه طلاب بومی پر شود و همچنین نسبت به تأسیس دبیرستان معارف اسلامی اقدامات لازم صورت گیرد.
فرماندار تفت نیز با اشاره به آرمان امام راحل و منویات مقام معظم رهبری گفت: طلاب سفیران و هادیانی هستند که بدون آنها نمی توان زندگی کرد.
محمود زارع رشکوئیه، افزود: دانش آموزان هرچقدر هم علم داشته باشند ولی به لحاظ فضیلت های اخلاقی و معارف اسلامی تهی باشند، نمی توانند مؤثر واقع شوند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: تهاجم فرهنگی دشمن و ضعف دانش آموزان در مسائل دینی می طلبد که دستگاه های مرتبط با آموزش و پرورش هماهنگ فعالیت کنند.
علی سرداری از برگزاری گفتمان های دینی در مدارس توسط سازمان تبلیغات اسلامی، تأمین امام جماعت مدارس با همکاری حوزه علمیه و ارتباط دهی مدارس با دفتر پاسخگویی به شبهات دینی را به عنوان اقدامی در راستای تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد.
مدیر آموزش و پرورش تفت نیز با اشاره به اهمیت همکاری حوزه علمیه با این نهاد از آمادگی این اداره برای همکاری و تعامل با حوزه خبر داد.

**
دبیر برگزاری همایش منطقه ای مشاهیر قرآنی استان یزد گفت: این همایش ، جرقه ای برای شروع کار در فراهم کردن مجموعه ای از فعالان و مشاهیر قرانی است .
حجت الاسلام خواجه پور، افزود: فراخوان مشاهیر در پنج زمینه مفسران ، حافظان ، قاریان ، شاعرانی که مضامین شعری قرآنی دارند و نیز استادان قرآنی اعلام شد .
وی بیان کرد : استادانی به جهت تواضعی که داشتند ، در ارتباط با فراخوان همکاری نکردند، انتظار داشتیم در این زمینه همکاری کنند، هم خودشان و هم کسانی را که می شناختند از یاران قرآن هستند به ما معرفی کنند.
خواجه پور، مقالات ارسالی به همایش را 130 مورد ذکر کرد و افزود :دانشجویان شرکت خوبی در جمع آوری زندگینامه ها داشتند .
وی گفت : مقالات در 2 گروه ارسال شد که بخشی از آنها زندگینامه بزرگان است و تعدادی هم نقطه نظرها و تطبیق هایی بود که به عنوان مثال بین عرفان عطار و رشیدالدین صورت گرفته است .

**
فرماندار میبد گفت: با تشکیل کمیته مشورتی بانوان شهرستان ، فرصتی پیش آمده است که با استفاده از آن بانوان می توانند با ظرفیت های بالایی که دارند به معرفی فعالیت ها و توانمندی های خود در جامعه بپردازند.
حسین فلاح در دومین نشست کمیته مشورتی بانوان شهرستان بیان کرد : در این کمیته، بانوان از هر صنف و گروهی انتخاب شدند ، می توانند در کنار هم و با کمک یگدیگر فارغ از بحث های صنفی و اداری با استفاده از فرصت پیش آمده و با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که دارند ، به فعالیت هایی بپردازند و در این ارتباط می توانیم در آینده شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه های گوناگون باشیم .
وی افزود: نگاه به شورا و شهرداری نیز نگاه خوبی است و می توان به آرامی با انجام امور و برنامه ریزی مناسب ، یکنواختی و روزمرگی را از جامعه زدود.
کمیته مشورتی بانوان در بخش های آموزشی ، دینی و مذهبی ، ورزشی ، بهداشتی ، قرآنی و کودک ظرفیت های موجو را دنبال خواهند کرد.
اولین نشست این کمیته ماه گذشته برگزار شد.
شهر میبد در 50 کیلومتری شمال غربی یزد قرار دارد .


**
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بهاباد گفت: ناوگان حمل و نقل باری و مسافربری این شهرستان و خودروهای عبوری علاوه بر روزانه و هفتگی کنترل می شود،
مظاهر تیموری به مشکلات ناوگان حمل و نقل مسافربری اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکل موجود این اداره در نظردارد با ایجاد نمایندگی جدید سبب بهبود کیفیت سرویس دهی به مسافرین شهرستان به مقصد بافق - یزد و بالعکس را فراهم کند.
رئیس اداره راهداری بهاباد با بیان اینکه طول راه های حوزه استحفاظی شهرستان 710 کیلو متر است، افزود: 80 کیلومتر راه های موجود، راه اصلی، 95 کیلومتر راه فرعی و210 کیلومتر راه آسفالته روستایی و 320 کیلومتر راه شنی و خاکی است.
تیموری به نصب بیش از 2 هزار علائم ایمنی، اخطاری و اطلاعاتی در 6 ماهه سال جاری در جاده های شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به فرسودگی آسفالت راه بهاباد به ببروئیه به طول 9 کیلومتر و با اعتباری افزون بر 11 میلیارد ریال انجام شد .
رئیس اداره راهداری بهاباد گفت: 2 دهنه از پل های حوزه استحفاظی که فرسوده و آسیب دیده بود، بازسازی شد .
مرکز 20 هزار نفری شهرستان بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق استان یزد قراردارد.
6197/9877 / خبرنگاران : فلاح و حمیدرضا اخوان بهابادی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.