محمد علی حاتمی زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در ابرکوه با بیان اینکه برداشت محصول پیاز در استان پایان یافت، افزود: متوسط عملکرد تولید این محصول 54 تن در هر هکتار است و دربعضی از مزارع به 100 الی 149 تن در واحد سطح نیز رسید .
وی با اشاره اینکه شهرستان ابرکوه از لحاظ تولید پیاز در استان مقام نخست را دارد، ادامه داد: از 450 هکتار سطح زیرکشت این محصول، 250 هکتار آن در ابرکوه قرار دارد.
حاتمی زاده اظهارکرد: پیاز ابرکوه از کیفیت خوبی برخوردار است، امسال عملکرد این محصول در ابرکوه به 149تن در هر هکتار نیز رسید .
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد، پیاز کار نمونه استان در سال زراعی جاری را احمد حاجی زاده ساکن محله « اردی» شهر مهردشت بخش بهمن ابرکوه معرفی کرد که توانست با تولید 149تن این محصول خوش طعم به عنوان پیازکار نمونه استان به اداره ترویج جهادکشاورزی استان معرفی شود.
وی ادامه داد : متوسط عملکرد تولید پیاز در این شهرستان 73 تن در هر هکتار است که این کشاورز ابرکوهی توانست با رعایت اصول کاشت، داشت و برداشت و توجه به توصیه های کاشناسان ترویج بخش کشاورزی در هر هکتار به 149 تن افزایش دهد.
این کارشناس ارشد سازمان جهاد کشاورزی یزد، با اشاره به اینکه افت سطح آب های زیر زمینی و تدوام 2دهه خشکسالی از جمله مشکل کشاورزان منطقه است و با توجه به پر آبخواه بودن این گونه گیاهی ، از کشاورزان خواست برای تولید پیاز از طرح آبیاری نوین (تیپ ) استفاده کنند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد یادآور شد: محصول پیاز در 2 مرحله بهاره و پاییزه کشت می شود و برداشت آن از مزارع از شهریور ماه شروع و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.
سالانه از 118هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد 340 هزار تن محصول زراعی و 650هزار تن محصول باغی تولید می شود.
سطح زیرکشت اراضی قابل کشت استان 158هزار هکتار است که به دلیل کمبود آب بخشی از آن کشت نمی شود.
ابرکوه یکی از قطب های کشاورزی استان یزد است و در آن گندم، جو، ذرت، زردآلو، هندوانه، خربزه و غیره کشت می شود.
7540/ 2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.