مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: از ابتدای سال 96تاکنون ،900دستگاه ترازو ، به همت کارشناسان آزمایشگاه های همکار این اداره آزمایش شده است.
به گزارش روز یکشنبه اداره کل استاندارد یزد، محمد حسین ماجدی اردکانی افزود: طبق ماده 14 ضوابط اجرایی، مقررات اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش، تمام اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری در کشور که مورد استفاده دستگاه های دولتی و یا غیردولتی و کارخانجات و سایر مراکز تجاری قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: بایستی در فواصل زمانی معینی مورد آزمایش و کالیبره کردن واقع شوند، که این کنترل و آزمایش در اصطلاح استاندارد آزمون دوره ای نامیده می شود.
وی ادامه داد: طبق ماده 15 ضوابط اجرایی ، این آزمون حداقل سالی یک بار انجام می شود ولی در بعضی از موارد نسبت به وضعیت وسایل سنجش ممکن است در هر 2 سال یک بار و یا با فاصله زمانی بیشتری طبق نظر سازمان استاندارد انجام شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: طبق ماده 21 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش ( موضوع بند7 ماده 20) پرداخت هزینه آزمایش و علامت گذاری اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش اعم از آزمایش اولیه و یا دوره ای براساس تعرفه مصوب ،برعهده صاحبان و مالکان آنهاست.
وی ادامه داد: مسئولیت پذیری،تدین و تعهد هم استانی ها ،در ادامه این راه ،بسیار مایه دلگرمی کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد بوده و هست.
ماجدی اردکانی گفت: برای بسترسازی و اجرای استانداردهای حوزه اندازه شناسی، اوزان و مقیاسها در استان آمادگی کامل داریم و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم نمود، ضمن این‌که با اتاق اصناف استان هم کاملاً هماهنگ هستیم.
به گفته وی آزمایشگاه های همکار این حوزه ،بازو و موتور محرکه اصلی گسترش استاندارد است و مسئولین استاندارد استان،حمایت های لازم را در حق آنها روا خواهند داشت .

**
جاده بنستان به طول 9کیلومتر و با صرف 15میلیارد ریال بودجه با حضور حجت الاسلام علیرضا اعرافی امام جمعه میبد، جمعی از مسئولات استان یزد، شهرستان میبد و بخش ندوشن افتتاح شد.
به گفته فرماندار میبد، کار زیرسازی و آسفالت این مسیر از اوایل شهریور ماه سال 96 آغاز شد و پس از سه ماه با تلاش و همکاری اداره های مختلف به بهره برداری رسید .
حسین فلاح افزود: اردوگاه آیت الله خامنه ای آموزش و پرورش میبد با پیگیری امام‌ جمعه، نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیر آموزش ‌و پرورش به‌ عنوان اردوگاه فرهنگی مصوب شد و در حال احداث بناهای سنتی ،اقامتی و توسعه قرار دارد.
محسن موحدی فرد، مدیر آموزش‌ و پرورش میبد نیز با اشاره به ظرفیت های این اردوگاه بیان کرد: این اردوگاه از آب‌ و هوا ییلاقی برخورداراست، و به دنبال کسب مجوز اردوگاه بومی فرهنگی آن هستیم تا در کنار استفاده دانش آموزان از این فضا، شهروندان هم بتوانند از ظرفیت‌های آن استفاده کنند

**
فرماندار اردکان پیشنهاد کرد: تورهای گردشگری و بافت‌گردی برای دانش‌آموزان راه اندازی شود .
هادی مقیمی در نشست شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش با موضوع برگزاری اردوی راهیان نور گفت: برگزاری این اردوها اقدام موثری در زمینه تقویت آگاهی دانش‌آموزان از رشادت‌ها و فداکاری‌های سربازان این مرز و بوم است.
وی اضافه کرد: ابتکار برگزاری اردوهای راهیان نور، یک روش جذاب و اثربخش برای حضور علاقه‌ مندان به فرهنگ ایثار و شهادت در سرزمین نور و کلاس درس‌ آموزی از خاطرات و رشادت‌های رزمندگان است.
فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: این اردوها ضمن آشناکردن دانش‌آموزان با تاریخ دفاع مقدس، آن‌ها را با محل انجام عملیات جنگی آشناتر می‌کند.
مقیمی با اشاره به حوادث تلخی که در این سفرها اتفاق افتاده است؛ خواستار اندیشیدن تمهیدات لازم برای کاهش این اتفاقات شد.
فرماندار اردکان بر لزوم تدوین برنامه منجسم و مدون برای بازدیدهای دوره‌ای دانش‌آموزان از مراکز تاریخی و استانی تأکید کرد و گفت: این‌کار باعث آشنایی با سابقه تاریخی و هویت ایرانی - اسلامی و تقویت خودباوری در دانش‌آموزان خواهد شد و اردکان می‌تواند به عنوان یک شهر الگو، این حرکت را آغاز کند.
وی با بیان این‌که گسترش فضای مجازی و عدم فرهنگ‌سازی آن باعث بروز برخی مشکلات نظیر بی‌هویتی در نسل جوان شده است، بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی و آشنایی با هویت تاریخی به دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: باید با انجام اقدامات ایجابی، دانش‌ آموزان را به حوزه‌های دیگر علاقه‌مند کنیم.
مقیمی با اشاره به رشد برخی ناهنجاری‌های اجتماعی بیان کرد: آموزش و پرورش باید با به‌روزکردن روش‌های آموزش و تقویت جنبه‌های پرورشی، مسیر تعلیم و تربیت را اصلاح و کارآمد کند.
دانش آموزان دختر اردکان مشغول به تحصیل در پایه دهم با 6 دستگاه اتوبوس در 21 آذرماه و پسران دانش آموز در بهمن ماه سال جاری به اردوی راهیان نور اعزام می شوند .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
6197/ 7544/ 2047* خبرنگاران: فلاح و مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.