سید محسن ابطحی روز شنبه به مناسبت دهه وقف در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان بدون اشاره به میزان درآمد وصولی از موقوفه ها افزود: درآمدها در اجرای نیات واقفین خیراندیش شهرستان صرف مجالس روضه خوانی، عزاداری سیدالشهدا (ع) و امور قرآنی ، فرهنگی دینی ، اجتماعی و خیریه می شود .
دهه سوم ماه صفر دهه وقف نامگذاری شده است.
وی افزود: با شناسایی 200 رقبه جدید تعداد موقوفه های شهرستان به یکهزار رقبه افزایش یافت و علت افزایش آن همکاری ائمه جمعه و جماعت ، خبرگزاری ها و مطبوعات به عنوان ارکان مهم تبلیغات ترویج احیاء و ارتقای جایگاه وقف در جامعه هستند.
ابطحی با بیان اینکه تاکنون کمتر از یک هکتار اراضی کشاورزی وقفی شهرستان دارای سند مالکیت بودند ادامه داد: این رقم امسال با همکاری اداره ثبت اسناد ابرکوه به 300 هکتار افزایش یافته است .
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه با اشاره به اینکه طرح توسعه امامزادگان(ع) در دستور کار این نهاد است، یادآورشد: با افزایش 25 درصد حضور مسافران و گردشگران از امامزادگان احمد(ع) ،دختر موسی بن جعفر (ع ) ، عباس بن علی (ع) ، شهیدان (ع) و امامزاده سید احمد و سید محمود (ع) از ابتدای سال جاری تاکنون 200هزار نفر زائر از امامزادگان واجب التعظیم و شاخص شهرستان ابرکوه دیدن کرده اند .
وی اضافه کرد: در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به مناسبت های مختلف برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی با حضور مسافران ، مردم و جوانان در امامزادگان شهرستان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تشکیل بانک اطلاعاتی موقوفه ها و بقاع متبرکه تحت عنوان سامانه جامع یکی از اقدامات ارزشمند این اداره است، افزود: در این سامانه ، تمام اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه اعم از اطلاعات نیات واقفین ، مساحت و تعداد موقوفات، وضعیت ثبتی حقوقی مکانی موقوفات مالی و موقوفات بارگذاری شده است .
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه افزود: چهار مورد وقف جدید در سال جاری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال شامل یکباب منزل مسکونی ، یک قطعه باغ ، یک قطعه زمین برای توسعه حرم امام زادگان سیداحمد و سید محمود مهرآباد و همچنین یک قطعه زمین در روستای صفی آباد ثبت سامانه اوقاف شده است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
*7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.