حجت الاسلام غلامرضا محمودی ، روزشنبه در حاشیه نشست ستاد اربعین شهرستان خاتم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با موضع ترامپ راجع به معاهده بین المللی برجام افزود: سخنان جمعه شب رئیس جمهوری آمریکا نشان داد، رئیسان جمهوری آن کشور در مورد دشمنی با ایران نظر واحد دارند فقط از لحاظ تاکتیک با هم متفاوت هستند.
این کارشناس دینی به توصیه های « هنری کیسینجر» وزیر امور خارجه سابق آمریکا به ترامپ اشاره کرد و گفت: این سیاستمدار کهنه کار به ترامپ توصیه کرده است که در صورت نابودی تروریسم در خاورمیانه، به ایران توجه بیشتری داشته باشد که در صورت حذف این پدیده نفوذ و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه بیشتر خواهد شد.
وی افزود: به زعم کیسینجر بزرگترین تهدید پیش روی خاورمیانه، تسلط بالقوه ایران بر منطقه خواهد بود که جنس حکومت برآمده از آن، هم امپراتوری و هم جهادگرایی خواهد بود.
محمودی اظهار کرد: وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، به ترامپ توصیه کرده است، نباید با نابود کردن داعش، زمینه را برای توسعه قدرت ایران در منطقه فراهم کند؛ زیرا به ادعای وی، با تسلط تهران و نیروهای متحدش بر اراضی آزاد شده از چنگ داعش، یک «امپراتوری رادیکال ایرانی» شکل خواهد گرفت..
امام جمعه موقت هرات در ادامه به موضع گیری آلمان،انگلیس و فرانسه بعد از یاوه گویی های ترامپ اشاره کرد و یادآور شد: موضع گیری این سه کشور در مورد برجام چندان قابل اعتماد نیست، بنابراین مسئولان نظام باید با توجه دقیق، درایت و هوشمندی ویژه ای در این باره داشته باشند.
محمودی یکی از راه های خنثی سازی توطئه اهرم تحریم غرب را توجه به درون زایی اقتصاد مقاومتی دانست.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7534*2047* خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار - عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.