به گزارش ایرنا، جعفر جعفری روز دوشنبه در نسشت هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه گردشگری یزد افزود: استفاده از الگوهای موفق برای جذب گردشگر اشتباه است، چرا که هر کشور ظرفیتها و شاخصه های خاص خود دارد که باید از آنها برای جذب گردشگر استفاده کند.
وی ادامه داد: برای جذب گردشگر باید به ظرفیت هر منظقه، شهر یا کشور بر لزرم ظرفیت سنجی جذب گردشگر در ایران تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: ایران فرهنگ و تمدنی غنی دارد که برای جذب گردشگر باید از چنین توانمدی هایی به خوبی استفاده شود.
دانشگاه ویسکانسین (Wisconsin) یکی از معتبرترین دانشگاههای آمریکا در ایالت ویسکانسین واقع شده است.
** شهردار یزد: گردشگری دانش محور مبنا قرار بگیرد
شهردار یزد نیز با تاکید بر لزوم مبنا قرار گرفتن گردشگری دانش محور گفت: اقدام های موازی به عنوان یکی از آفتهای گردشگری مطرح است که با هم افزایی بین دستگاه ها از آن پرهیز خواهد شد.
مهدی جمالی نژاد با ابراز خرسندی از قرار گرفتن گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه یزد افزود: تشکیل نشستهای هم اندیشی و کارگروه گردشگری نقش مهمی در هم افزایی دستگاه های مختلف برای جذب گردشگر و توسعه بیشتر دارد.
استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و اکثر گردشگران خارجی در سفر به ایران این استان ها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
نسشت هم اندیشی بررسی راهکارهای توسعه گردشگری یزد روز دوشنبه با حضور محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد، استادان دانشگاه، فعالان و صاحب نظران حوزه گردشگری در پردیس دانشگاه یزد برگزار شد.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** ناشر: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.