حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری میبدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر تفت افزود: این گونه ایمان داشتن، ایمان عاریتی و موقتی است ، مردم زمان امام حسین (ع) هم انسان هایی بودند که دین آنها ریشه نداشت، همراه حزب باد بودند و هرجا که باد می وزید آنها هم به آن سو می رفتند.
وی با اشاره به توصیفی که امام حسین (ع) از این افراد داشتند، گفت: آن حضرت علت اینکه مردم دینشان ظاهری شده است و معروف ها را زیر پا می گذارند، فریب خوردن آنها از دنیا ذکر می کنند و می فرمایند: «اِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلی اَلْسِنَتِهِمْ » مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است.
خطیب جمعه تفت در ادامه دین مردم زمان امام حسین(ع) را دینی بی بصیرت، بی ریشه و بی تفکر خواند که وسیله ای برای رساندن آنها به منافع دنیایی بود و آنها دین را ابزاری برای رسیدن به منافع دنیایی قرار داده بودند.
حجت الاسلام غفوری میبدی با تشکری از عزاداری های مردم تفت در ایام محرم و با آرزوی اینکه همواره پرچم امام حسین (ع ) با اخلاص کامل و برای رضای خدا بالا نگه داشته شود گفت: ظاهرسازی ها را وارد عزاداری نکنید و مواظب باشید که در سوگواری ها ریاکاری وارد نشود.
وی با انتقاد از اینکه برخی اعضای هیئت ها خود را دیوانه حسین می نامند، گفت: امام حسین دیوانه نمی خواهد و انسان هوشیار می خواهد، اما اگر دیوانه به معنای عاشقی است، عاشق امام همیشه نمازش را سر وقت می خواند، لقمه حرام نمی خورد، دروغ نمی گوید و غیبت هم نمی کند.
وی ادامه داد: مردم، عاشق سومین امام شیعیان ، غیرت دارد و مواظب ناموسش است، لج بازی نمی کند، ادب دارد، اشعاری در مداحی ها می خواند که پیام و درس دارد و مبتنی بر آیات قرآن و احادیث است، نوحه محزون می خواند نه اینکه به گونه ای بخواند که انسان رقصش بگیرد.
امام جمعه تفت در بخشی از خطبه ها به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهوری ترکیه اشاره کرد و گفت: آن کشور به اشتباه خود پی برد و فهمید که باید از ایران مقتدر کمک بگیرد.
حجت الاسلام غفوری؛ در ادامه طرح همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را خطر و تهدیدی بزرگ برای سه کشور ایران، عراق و ترکیه خواند و افزود: پس از شکست دشمنان در نقشه داعش، اینک توطئه جدید دشمنان است که در کنار ایران ، عراق و ترکیه اسرائیلی دیگر به وجود آورند.
6197*2047* خبرنگار- فلاح * انتشار - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.