آیت ‌الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین سوگواره شعر و نوحه سفینه استان در مسجد روضه محمدیه یزد افزود: در گذشته مداحان پیش از آغاز مداحی چند بیت شعر آموزنده و نصحیت‌ گونه می‌خواندند که این اشعار تاثیر بسیار زیادی در هدایت جوانان داشت و اکنون نیز باید چنین شود.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده مداحان از اشعار و مطالب مستند، تصریح کرد: برخی اشعاری که در آیین های مذهبی قرائت می شود در شان خاندان عصمت و طهارت (ع) نیست و استفاده از منابع و مطالب نامناسب یا کذب تاثیر منفی به دنبال دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه گفت: باید با آموزش تعزیه خوان ها و جلوگیری از برگزاری آیین های تعزیه به صورت دوره گردی، مکان های مناسبی برای این موضوع اختصاص داده شود.
آیت الله ناصری تصریح کرد: واقعه کربلا باید در طول تاریخ زنده نگاه داشته شود تا آرمان ‌ها هم زنده بماند و به ظهور امام زمان (عج) و حکومت عدل الهی در جهان پیوند بخورد.
آیین اختتامیه نخستین سوگواره شعر و نوحه سفینه استان یزد شامگاه یکشنبه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در مسجد روضه محمدیه (حظیره) این شهر برگزار شد.
در این سوگواره 225 اثر از 48 شاعر و نوحه سرای استان یزد به دبیرخانه سوگوار ارسال شد که از این تعداد، 105 اثر شعر و بقیه نوحه بود.
نخستین سوگواره استانی شعر و نوحه سفینه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد و مشارکت حوزه هنری، شورای هیاتهای مذهبی و کانون مداحان استان برگزار ‌شد.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم* انتشار - عباسقلی اشکورجیری*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.