به گزارش ایرنا ابراهیم بازیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در یزد افزود: همچنین افزون بر 20 درصد مددجویان از مسکن مناسبی برخوردار نیستند و محل سکونت آنها نیاز به مقاوم سازی و بهسازی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع یک سوم مددجویان کمیته امداد امام (ره) در کشور یا فاقد مسکن و یا از مسکن مناسب بهره مند نیستند.
بازیان از اختصاص هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در سالجاری برای 70 هزار نوع خدمت در بخش عمرانی این نهاد خبر داد و گفت: تامین مسکن، اولویت کاری این نهاد است.
وی ادامه داد: مصمم هستیم در مجموعه مرکز امداد با رویکرد خیری، نیاز 10 درصد خانوارهای فاقد مسکن مددجویان را رفع کنیم و کمیته امداد قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، 150 هزار خانوار فاقد مسکن را خانه دار کند.
مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: اولویت ساخت مسکن برای مددجویان در مرحله نخست مناطق محروم ، مرزی ، روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است.
وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با بهره گیری از همه امکانات بتوان مددجویان را صاحب خانه کرد زیرا بهره مندی از مسکن می تواند عامل جلوگیری از فقر اقتصادی و ناهنجاری های اجتماعی باشد.
مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: مسئولان این نهاد معتقدند مسکن، موضوعی فرا امدادیست که باید با مشارکت هر چه بیشتر خیران تامین شود.
بازیان بر مشارکت خیران در ساخت مسکن محرومان تاکید کرد و گفت: مسکن، توانمندساز است و اساس کار کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز بر مبنای توانمندسازی خانواده های زیر پوشش این نهاد است.
وی تصریح کرد: با واگذاری مسکن به خانواده های نیازمند، امید در این خانواده ها شکل گرفته و این امید اتفاقات خوبی را برای انها رقم می زند.
بازیان در ادامه گفت: با اختصاص دو هزار و 500 میلیارد تومان بودجه به حوزه اشتغال این نهاد، 300 هزار فرصت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات برای مددجویان این نهاد در سالجاری فراهم می شود.
وی گفت: در سال گذشته در این زمینه یکهزار و 100 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت و 150 هزار فرصت شغلی برای مددجویان فراهم شد.
هم اکنون 49 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هستند.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.