حجت‌الاسلام حیدر مصلحی دوشنبه شب در مراسم بزگداشت آیت‌الله سید جواد مدرسی در مسجد بیاق خان بازار شهر یزد افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی به عزم جدی همگان و مسئولان اجرایی نیاز دارد.
مرحوم مدرسی یکی از علمای معروف و به خوش نامی نزد مردم یزد معروف بود.
وی با بیان اینکه عده ای با موضوع اقتصاد مقاومتی فقط در حد شعار اقدام و با آن بازی می کنند، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی همان تکیه به ظرفیت های داخلی کشور و بهره گیری از تمام آنهاست .
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر روحانیان با معظم له یادآور شد: برخی خیال می کنند انقلاب به پایان رسیده است و مفهوم انقلابی بودن دیگر ارزشی ندارد .
مصلحی اظهار کرد: انقلابی بودن یک ارزش و نیاز مهم و همیشگی در نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی است، باید همچنان در بین مردم و مسئولان اجرایی وجود داشته باشد و کم رنگ نشود.
وی تصریح کرد: کسانی که اعتقاد دارند دیگر انقلابی بودن و تحقق اهداف عالیه و ارزش های دینی و انقلابی در کشور معنا و مفهومی ندارد قطعا به نظام و انقلاب اسلامی خیانت می کنند.
مصلحی در ادامه با گرامیداشت خاطره شهدای هسته ای، گفت: جوانان مومن و انقلابی امثال احمدی روشن ها نقش مهمی در توسعه و به خصوص در موضوع اساسی هسته ای داشته اند.
وزیر سابق اطلاعات با ابراز ناخرسندی از اینکه سال های اخیر توسعه علمی کمی کند شده است، گفت: فعالیت های علمی باید با بهره گیری از نیروهای بومی و انقلابی روز به روز گسترش یابد.
مصلحی با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال دستیابی به منافع خود هستند و همچنان به تحریم ها علیه ایران ادامه می دهند، افزود: تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه ما ادامه دارد و باید با فعالیت بیشتر و تلاش های علمی در مسیر خود کفایی کشور و خنثی کردن اهداف استکبار فعالیت کرد.
وی همچنین به پیشرفت های علمی در اروپا اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های علمی کنونی در اروپا تکرار همان علومی است که از مسلمانان به یغما بردند مثل کتاب قانون ابوعلی سینا که در دنیای غرب محور علم پزشکی شد.
مصلحی به اهمیت وجود روحیه کار و فعالیت در جامعه اسلامی و بی تفاوت نبودن به مسایل کشور اشاره کرد و گفت: مدیران اجرایی هیچگاه نباید در برابر مفاسد مختلف در کشور به خصوص در حوزه اقتصادی سکوت کنند باید با مروجان آن برخورد کنند.
وی با گرامیداشت خاطر مرحوم آیت الله مدرسی افزود: این روحانی وارسته همواره با جوانان انقلابی همراه و مانوس بود بنابراین باید این روحیه ، حمایت ها و همراهی نیز ادامه داشته باشد و جوانان بدون تاثیر پذیری از جریان و فضاسازی ها همواره در خدمت نظام باشند و در مسیر ولایت حرکت کنند.
وزیر سابق اطلاعات به دوران دفاع مقدس و نقش بی نظیر جوانان مومن و انقلابی در آن زمان اشاره کرد و یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان مومن با صلابت پای اهداف نظام ایستادگی کردند و امروز هم باید همان روحیه ایثار و فداکاری در راه دین و ارزش های محفوظ بماند.
مصلحی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی باید همواره با حضور میلیونی مردم ولایتمدار به نحو با شکوهی برگزار شود به برخی توطئه ها و تحرکات دشمنان در آن اشاره کرد و خواستار هوشیاری در برابر آنها شد.
وی گفت: در اربعین سال گذشته سازمان اطلاعاتی آمریکا به 50 نفر از دانشجویان دانشگاه کوفه با پرداخت هزینه‌های بسیار فرمی در اختیارشان قرار داد که از برخی از زایران نظرسنجی کنند که چرا در این مکان حضور پیدا کردند.
وزیر اطلاعات دولت دهم افزود: همکاران ما در سازمان با عملیاتی که انجام دادند توانستند اطلاعات این فرم‌ها و نتایج آن را به دست آورند و نتیجه فرم‌ها این بود که جمعیت 25 میلیونی در این همایش جهانی بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکاست.
مصلحی به نقش حضرت علی (ع) و فعالیت های ایشان در حکومت اسلامی اشاره کرد و بر لزوم هوشیاری و حرکت در مسیر ائمه اطهار (ع) در مقابله با توطئه های استکبار جهانی علیه نظام تاکید کرد.
7536*2047* 6075*خبرنگار:کاظم سبحان زاده** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.