به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز یکشنبه در دیدار اعضای دبیرخانه کنگره ملی ملاعبدالله بهابادی افزود: ایجاد موزه برای نگهداری آثار و معرفی عالمان دینی به مردم و نسل جوان بسیار اثربخش است.
وی ادامه داد: بزرگان شیعه و عالمان دینی همواره در طول تاریخ دارای خدمات بسیار ارزشمندی به جهان اسلام بوده اند ولی به رغم اهمیت موضوع بخاطر نبود موزه، بنحو شایسته معرفی نشده اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برگزاری جلسات و کنکره های مختلف و تبیین اهداف و برنامه ها و ثمرات زندگی آنها از جمله مواردی است که باید برای انتقال آن به مردم و جوانان اقدام کرد.
ناصری به دیدار اعضای دبیرخانه کنگره شیخ فقیه غلامرضا خراسانی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: در این دیدار دو خاطره از شیخ غلامرضا فقیه خراسانی بیان شد که معظم له، انعکاس خاطرات را خواستار شدند.
امام جمعه یزد گفت: باید ضمن برگزاری کنگره‌ها نسبت به چاپ مطالب و شرح حال بزرگان در مقالات و کتاب‌های مختلف و حتی در قالب داستان‌های کوتاه اقدام شود.
ناصری تصریح کرد: علامه ملاعبدالله بهابادی از عالمان بزرگ شیعه است که باید نسبت به معرفی ایشان در قالب فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اقدام های شایسته بعمل آید.
ملا عبدالله بهابادی ، فیلسوف، منطق‌دان و مؤلف الحاشیه علی تهذیب المنطق مشهور به حاشیه ملا عبدالله، حاشیه‌ای است بر کتاب تهذیب المنطق تفتازانی که تا به امروزه نیز یکی از کتب معروف در حوزه‌های علمیه می‌باشد.
وی در علم تفسیر نیز سه کتاب دارد و در فقه چند اثر و در فلسلفه و کلام و بلاغت نیز آثاری ارزنده دارد که توسط کنگره بزرگداشت وی در دست چاپ است.
مجموع آثار او به 20 مورد می رسد که اغلب عربی و برخی فارسی است.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.