به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی فعالیت های فرهنگی و دینی دانش آموزان افزود: حضور طلاب و روحانیون در مدارس نقش مهمی در نهادینه کردن آموزش های دینی در دانش آموزان دارد.
وی ، توجه همه نهادها به دستگاه های تعلیم و تربیت را لازمه اصلاح و پیشرفت جامعه دانست و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت مدارس می توان به وظایف خود در قبال دین عمل کرد و برای تربیت و پرورش نوجوانان و نهادینه کردن اخلاقیات و تعالیم دین در جامعه اهتمام ویژه داشت.
امام جمعه مهریز با بیان اینکه دشمن دو تقابل عملی و نظری با ما دارد گفت: در تقابل عملی دشمن با غیرت و شجاعت مردم همیشه در صحنه نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند ولی در تقابل نظری مانند بحث های فرهنگی،تربیتی و اخلاقی و شبکه های مجازی به موفقیتهایی دست پیدا کرده است.
محی الدینی افزود: بر این مقابله با این تقابل دشمن باید همه دغدغه ی کار فرهنگی داشته باشید و سعی کنید با تمام توان و اعتقادات خود با استفاده از تعالیم اسلام برنامه ریزی دقیق برای دانش آموزان و نسل جوان داشته باشید.
امام جمعه یزد با قدردانی از فعالیت ها و همکاریهای آموزش و پرورش با حوزه ها خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی درترویج و تربیت دینی در جامعه اسلامی دارد و باید با برنامه ریزی بهتر این نقش را پر رنگ تر کرد.
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: یکی از جاهایی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده حوزه های علمیه است و آموزش و پرورش خود را مکلف به همکاری با این نهاد اثر گذار می داند.
سید علی کارآموز افزود: همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه نسل نمونه و موفقی را تربیت خواهد کرد که نمونه آن را در دوران های مختلف انقلاب دیده ایم.
مهریز دارای 9 هزار دانش آموز و 100 مدرسه و 2 حوزه علمیه با دو هزار طلبه است.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است .
7541/ 6197 خبرنگار:ندا سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.