به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، مدیر گروه سرمایه گذاری کره جنوبی در نشست هماهنگی با مسئولان اقتصادی، سرمایه گذاری و نمایندگان دستگاه های عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان، فرصت های سرمایه گذاری در استان یزد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کشور کره جنوبی با همکاری شرکت های ژاپنی و چینی در حال سرمایه گذاری در ایران است.
هونگ جون لی افزود: در ادامه همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، استان یزد را هدف بررسی و مطالعه فعالیت های سرمایه گذاری قرار دادیم و در آینده سرمایه گذاری هایی در بافق انجام خواهد شد.
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم گفت: تاکنون چند نشست برای بررسی مسائل این گروه سرمایه گذار تشکیل و مشاوره های لازم برای شتاب فرآیند سرمایه گذاری این طرح داده شده و نشست هایی با مسئولان شهرستان بافق برگزار و جوانب موضوع سرمایه گذاری بررسی شده است.
محمد دهقان منشادی افزود: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بافق با ظرفیت تولید 600 مگاوات برق در سال و حجم سرمایه گذاری 500 میلیون دلار در حال گرفتن مجوزهای لازم است و برای زودتر به نتیجه رسیدن این طرح تلاش می شود.
در ادامه مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری یزد در این نشست روابط اقتصادی و تجاری ایران با کره جنوبی را مناسب خواند و گفت: روند موجود و چشم انداز آینده بیانگر آن است که این روابط افزایش می یابد.
سیدکمال‌الدین نورالدینی فتح آبادی افزود: در گذشته بخش های دولتی و خصوصی کره جنوبی در طرح های سرمایه گذاری ایران مشارکت داشتند و این روند همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ساز وکار لازم برای سرمایه گذاری خارجی در ایران فراهم است، آمادگی استان را برای زمینه سازی این گونه فعالیت ها اعلام کرد و اظهار داشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد، متولی حمایت از سرمایه گذاران خارجی است و در چارچوب قوانین و مقررات ار آنها حمایت می کند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری یزد تصریح کرد: استان یزد در زمینه جذب سرمایه گذاری در بخش های صنعت، معدن، گردشگری و غیره از استان های برتر کشور است.
در این نشست در خصوص مجوزهای زیربنایی طرح سرمایه گذاری بافق از جمله زمین، آب ، برق ، گاز و غیره بحث و تبادل نظر شد و نمایندگان دستگاه های مرتبط با آمادگی برای هرگونه همکاری در صدور مجوزهای لازم قول پیگیری و همکاری دادند.
1968/ 6014/ خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.