به گزارش ایرنا محمد زاده رحمانی روز یکشنبه در نوزدهمین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق اظهار داشت: با توجه به آمایش سرزمین، ظرفیت کویرنوردی و ایجاد کمپ در این شهرستان بیشتر از دیگر نقاط استان یزد است.
فرماندار بافق با اشاره به ایجاد کمپ های گردشگری در مناطق نزدیک مرکز استان یزد افزود: ضرورت دارد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مزیت خاص و ویژه ای برای کمپ های گردشگری شهرستان بافق در نظر بگیرد.
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تشکر کرد و با اشاره به اختصاص اعتبار 10 میلیارد ریال در سالجاری به نمایندگی میراث فرهنگی بافق تصریح کرد: بافق نگین گردشگری استان یزد است و به لحاظ دارا بودن معماری خاص که مشابه با معماری شهرهای استان کرمان است،از موقعیت و ظرفیت خاصی برای جذب گردشگر برخوردار شده است.
زاده رحمانی علت رونق گردشگری بافق در چند سال اخیر را تلاش افراد دلسوز و سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و بر ضرورت حمایت مسئولان استان یزد از سرمایه گذاران حوزه گردشگری این شهرستان تاکید کرد.
بافق یکی از شهرهای کویری استان یزد با بیش از 200 اثر تاریخی، معنوی و طبیعی است که تا کنون 43 اثر، ثبت آثار ملی کشور شده و تعدادی نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
کمپ های برزگری در محل تلماسه های معروف صادق آباد و کمپ شن و شادن در طبیعت بکر دشت قطرم و شادکام بافق در ایام نوروز و فصل پائیز بیشترین گردشگر را به خود جلب می کند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.