به گزارش عصر پنجشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدصادق طهماسبی در بازدید از کشتارگاه صنعتی یزد و معین مهریز یادآور شد: اقدام های پیشگیرانه در رابطه با بیماری تب کریمه کنگو در قالب کارگروه رصد، پایش و هشدار سریع قرارگاه پدافند زیستی استان و با هم افزایی دستگاه های مربوطه انجام شده وجای نگرانی در این رابطه وجود ندارد.
وی ادامه داد: در این رابطه در بازدیدی که از کشتارگاه صنعتی مهریز انجام شد کلاس آموزشی برای دامپزشکان، قصابان، دامداران و شاغلان در میادین دام در رابطه با پیشگیری از این بیماری برگزار شد.
طهماسبی تصریح کرد: ضروری است در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم از سوی رسانه ملی و رسانه های مکتوب و مجازی به جامعه انجام شود تا مردم استان از وضعیت خطر نداشتن مصرف گوشت قرمزی که از مراکز مجاز تهیه می کنند، آگاه شوند.
تب کریمه کنگو در آسیا، آفریقا و اروپا گزارش شده و در کشورهای همسایه ایران مانند عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان نیز شایع شده است .
شیوع این بیماری در فصل گرم سال همزمان با فصل فعالیت ناقل و مخزن بیماری (کنه ها) بیشتر مشاهده می گردد.
این بیماری در حیوانات اهلی هیچگونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد، همچنین تماس با خون و بافت بیماران بخصوص در مرحله خونریزی یا انجام هرگونه اعمالی که منجر به تماس انسان با خون، بزاق، ادرار، مدفوع و استفراغ آنها باشد، باعث انتقال بیماری می شود.
دامداران و کشاورزان، کارگران کشتارگاه ها، دامپزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی بیمارستان ها افرادی بیشتر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند.
7536/ 6014/ تنظیم کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.