محمد رضا آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از دغدغه های اصلی مسئولان منابع طبیعی در تعطیلات و 13 فروردین (روز طبیعت ) جلوگیری از هرگونه تخریب و ایجاد حریق در طبیعت بزرگ خداوندی است.
وی ادامه داد: برای حفظ منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی ، همه افراد و خانواده ها که در دامان طبیعت به سر می برند باید اکیپ های گشت منابع طبیعی و آبخیزداری را در انجام حفاظت از عرصه ها یاری دهند.
این مسئول اظهار داشت: اکیپ های مختلف سیار و ثابت حفاظت از منابع طبیعی استان در روز طبیعت با هدف راهنمایی آحاد مردم و مراقبت از منابع طبیعی در سطح یزد فعالیت ها را طبق مقررات جدی انجام می دهند.
آخوندی گفت: تخریب ، ایجاد حریق و تصرف از عرصه های طبیعی از جمله تخلف هایی محسوب می شود که باید مردم و خانواده ها در طول سال و بخصوص در طول تعطیلات و 13 نوروز برای پیشگیری از آنها توجه ویژه داشته باشند.
وی تصریح کرد: همکاری مردم استان یزد با اداره کل منابع طبیعی با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی انجام گرفته خوب است که امیدواریم امسال با قدرت و جدیت بیشتر تداوم داشته باشد.
98 درصد از مساحت استان یزد به وسعت 7 میلیون و 300 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد که 38 درصد مساحت عرصه منابع طبیعی به میزان بیش از 2 میلیون و 650هزار هکتار را اراضی های بیابانی شامل می شود.
4 میلیون و 400 هزار هکتار به میزان بیش از 60 درصد مراتع که عمدتا از نوع متوسط و ضعیف هستند و 170 هزار هکتار سطح استان را جنگلهای طبیعی ودست کاشت به خود اختصاص داده است.
13 منطقه تحت فرسایش بادی در استان یزد شناسایی شده که مساحتی بالغ بر یک میلیون و 212 هزار هکتار را شامل می شودکه این کانون ها تقریبا در تمام شهرستانهای استان پراکنده اند.
مراتع استان یزد هرچند به لحاظ پوشش گیاهی عمدتا در رده متوسط وضعیف قرار دارند لیکن دارای نقش مهمی در حفظ خاک وارزش های اکولوژیکی دارند.
7536/ 6197 خبرنگار: کاظم سبحان زاده ** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.