کرونا موجب ترک تحصیل یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان یزد به دلیل نیازهای مالی، نداشتن شرایط مناسب یا ورود به بازار کار شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش یزد گفت: کرونا موجب ترک تحصیل یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان این استان به دلیل نیازهای مالی، نداشتن شرایط مناسب یا ورود به بازار کار شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، سعیده بهادرزاده روز یکشنبه در بازدید از مدارس ابتدایی مهریز افزود: به رغم تمامی اقدام‌ها و تلاش‌ها هنوز  ۴۳۴ دانش‌آموز به گردونه تحصیل بازنگشتند که توسط فرهنگیان و کادر مدارس مشغول شناسایی این عده هستند تا مجدد به تحصیل برگردند.

وی با قدردانی از همکاری فرهنگیان و خانواده‌ها ادامه داد: آموزش مجازی در شرایط سخت کرونایی راهی برای جلوگیری از رکود تعلیم و تربیت است که تاکنون برای همه دانش‌آموزان به طور یکسان سودمند نبوده و موجب شد تا بین دانش‌آموزان و معلمان در کلاس درس فاصله بیفتد.

این مسئول با اشاره به افت تحصیلی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف به دلیل شیوع کرونا در سطح مدارس گفت: شیوع این ویروس تغییر و تحول را بر همه حوزه‌ها و عرصه‌های زندگی اجتماعی تحمیل کرد و آموزش و پرورش را به طرف آموزش‌های مجازی سوق داد.

بهادرزاده یکی از دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان در فضای مجازی را ارتباط نداشتن چهره به چهره میان معلم و دانش‌آموز ذکر کرد و افزود: عدم انتقال احساسات و برقراری تعاملات انسانی و بین فردی موجب شده تا شاهد افت تحصیلی در میان دانش آموزان شویم و این افت در پایه‌های اول و دوم بیشتر مشهود است.

به گفته وی حضوری شدن کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسینه شدن دانش‌آموزان و اولیا و معلمان می‌تواند گامی موثر برای جبران افت تحصیلی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.