محسن خوشگذران روز سه‌شنبه  افراد معلول ضایعه نخاعی شهرستان را ۱۸ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۱۳ نفر مرد که بیشتر آنها نان آور خانوده و بقیه زن هستند. 

وی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مبلغ در اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص آیی نامه برقراری حق پرستاری برای حمایت و نگهداری معلولان دارای آسیب نخاعی پرداخت شد.
وی، حق پرستاری معلولان نخاعی را ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ تا سقف ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال ذکر کرد و افزود: علاوه بر مستمری مقرر به معلولان ضایعه نخاعی کمر یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ، ناحیه سینه ۲ میلیون ریال و گردن ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال ماهانه پرداخت می شود.
این مسوول،عامل تهاجمی معلولیت ضایع نخاعی را تصادف ،سقوط از ازتفاع، درگیری ها و آسیب های ورزشی برشمرد و افزود: همچنین عفونت‌ها، بیماری‌های مادر زادی، سرطان و تنگی کانال نخاع از عوامل غیر تهاجمی در بروز این بیماری است.
رییس اداره بهزیستی بافق با بیان اینکه ۷۷ درصد این افراد متاهل یا در شرف ازدواج هستند خاطر نشان کرد: ضایعه نخاعی موجب سردی در روابط همسران شده که بهتر است زوجین از لحاظ عاطفی با یکدیگر مهربان باشند.
وی اضافه کرد: در اجرای طرح توانمندسازی افراد دچار ضایع نخاعی همچنین هر سال تعدادی از آنها از خدمات درمانی، آموزشی و ارائه لوازم توانبخشی بهره مند می‌شوند.
خوشگذران افزود: تمامی معلولان ضایعه نخاعی از خدمات و وسائل کمک توانبخشی ، لوازم بهداشتی و مصرفی استفاده می‌کنند.

۹۰۰ معلول و توانخواه زیرپوشش بهزیستی شهرستان بافق قرار دارند که بیشترین آنها معلول ذهنی هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.