به گزارش  عصر سه‌شنبه روابط عمومی اداره‌کل تعاون یزد ، محمدحسین ریاحی در نشست مسوولان دستگاه‌های مجری طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی استان افزود: این مشاغل باید به عنوان فرهنگ کسب و کار در جامعه رونق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ با همدلی و وفاقی که وجود دارد توسعه این گونه رشته ها در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

این مسوول ، پیوند تولید محصول مشاغل خانگی به بازار فروش و تامین مواد اولیه این نوع کسب و کارها را حایز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: چند سالی است که طرح های پشتیبان مشاغل خانگی به عنوان یک فرصت مطرح است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۷۱ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در استان صادر شد که از این تعداد ۴۱ مورد در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۲۶ مجوز در بخش  کشاورزی و بقیه مجوزها در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و  فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر حوزه هاست.

به گفته ریاحی، از ۵۲ طرح معرفی شده به بانک‌های عامل، ۳۸ پشتیبان مشاغل خانگی موفق به دریافت

  ۳۲ میلیارد ریال وام شد و زمینه ایجاد اشتغال ۲۲۲ تن نیز فراهم شد که از این تعداد، سازمان صنعت ، معدن و تجارت ۲۹ طرح به مبلغ  ۲۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال دریافت کرد و منجر به ایجاد اشتغال۱۷۴ نفر شد.

وی ادامه داد: هفت طرح نیز سه میلیارد و ۹۰۰  میلیون ریال در حوزه جهاد کشاورزی وام دریافت کرد و منجر به اشتغال ۳۶ نفر شد و همچنین در حوزه صنایع دستی یک طرح یک میلیارد ریال با ایجاد ۶ فرصت شغلی وام دریافت کرد.

مدیرکل تعاون یزد با بیان اینکه سال۹۸ دبیرخانه کارگروه اشتغال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان واگذار شد ، خواستار جمع بندی گزارش‌های مربوط به این حوزه توسط آن دستگاه و ارائه آن شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.