حجت الاسلام حسین زارع زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، اهمیت وقف در حوزه سلامت  و بهداشت و به ویژه برای درمان بیماری‌های خاص و واگیردار بیش از پیش روشن شد، زیرا حضور واقفان سلامت می‌تواند کمبودهای درمانی جامعه را جبران کند.

زارع‌زاده با بیان اینکه یک چهارم مراکز درمانی کشور موقوفه هستند گفت: در شرایط فعلی کادر بهداشت و درمان با تمام قوا در صف اول مقابله با کرونا قرار دارند و به صورت شبانه روزی به بیماران خدمت رسانی می کنند، با این حال خیران نیک اندیش نیز باید به پشتیبانی از آنها برخیزند و وقف های خود را به سمت فعالیت های درمانی سوق دهند.

وی وقف را به دولت کوچک تشبیه کرد و یادآور شد: با بهره‌گیری از ظرفیت موقوفه می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را در حوزه بهداشت و درمان، تامین نیازهای مردم در بخش های اقتصادی ، فرهنگی، ورزشی، تحقیق و پژوهش رفع کرد، در واقع وقف می‌تواند بهترین کمک را به دولت برای رفع نیازهای مردم داشته باشد.

 مدیرکل اوقاف وامور خیریه یزد با اشاره به اینکه واقفان از سعادتمندترین نیکوکاران هستند، اضافه کرد: آنها  همچنین می توانند وقف های خود را به سمت نیازهای روز جامعه از جمله وقف در حوزه های علم و فناوری، فعالیت های قرآنی، تهیه جهیزیه، تسهیل در ازدواج جوانان، افزایش سواد رسانه ای، اشتغال جوانان هدایت و در این حوزه ها سرمایه گذاری کنند.

به گفته وی اهمیت وقف در این حدیث پیامبر اکرم (ص) مشخص می‌شود، می‌فرماید، وقتی انسان می‌میرد دفتر عملش بسته می‌شود مگر سه چیز که همچنان باز می‌ماند، یکی صدقه جاریه (وقف) دوم علمی که از آن استفاده می‌شود و سوم فرزند صالحی که برایش دعا کند.

تعداد موقوفه و رقبه  استان یزد به ترتیب ۱۴ هزار و بیش از ۳۶ هزار است، هر موقوفه از یک یا چند رقبه ، تشکیل می شد.

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد، نخستین  مورد آن  در ایران ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ در قم شناسایی و اطلاع رسانی شد و شیوع این بیماری تاکنون در ۲۱۰ کشور گزارش شد

همچنین رییس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به  پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر  چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۰  بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹(کرونا) در کشور شناسایی شدند .

وی گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۱۰۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند که  تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ نیز انجام شد.

وی بیان کرد: گرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی رعایت شود و لغو تردد و سفرهای غیرضروری هم در دستور کار باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.