حسین میرشریف روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در این مورد کمیته هایی راه اندازی و محتواهای آموزشی تولید شد، افزود: با توجه به ماه رمضان، اتحادیه برنامه هایی برای اجرا در فضای مجازی برنامه ریزی کرد.

وی از عضویت پنج هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه در این تشکل دانش آموزی خبر داد و یادآور شد: هم اکنون ۲ برنامه اصلی ویژه ماه رمضان تدوین شد از جمله می‌توان به طرح «آفتاب ضیافت» اشاره کرد.

وی ادامه داد: این برنامه از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه در طول ماه رمضان به صورت اینترنتی اجرا می شود و بخشی به معرفی دانش آموزان نخبه اختصاص دارد.

به گفته مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد مسابقه رویش از دیگر برنامه هاست که در این برنامه دانش آموزان پسر در رشته های قرائت قرآن، اذان و مداحی با هم رقابت می کنند.

وی توضیح داد که در این مورد کانالی در فضای مجازی ایجاد شد ، دانش آموزان آثار خود را ضبط و تا دهم ماه رمضان به این کانال ارسال می کنند.

میرشریف افزود: آثار داوری و برترین های روزانه مشخص می شود و سپس برترین ها در یکی از امامزادگان به رقابت می‌پردازند و آثار داوری در فضای مجازی به نمایش گذاشته و در روز عید فطر اسامی افراد برگزیده اعلام می شود.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد اظهار کرد: سال‌های قبل ضیافت افطاری دانش آموزان در ماه رمضان برگزار می‌شد ، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این امکان وجود ندارد لذا برنامه ضیافت به صورت اهدای کتاب است که آثار مورد نظر به منازل دانش آموزان عضو ارسال می شود.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و اساسنامه اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.

تعداد دانش آموزان استان یزد در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ حدود ۲۷۰ هزار نفر است که در ۲ هزار و ۱۰۰ 

واحد آموزشی تحصیل می کردند که با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس  در اسفند ماه سال قبل تاکنون برنامه های آموزشی از طریق فضای مجازی برای آنها ارائه می شود.  

همچنین رییس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به  پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۰  بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹ در کشور شناسایی شدند .

وی گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۱۰۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهارکرد: تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شد.

وی بیان کرد: گرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی رعایت شود و لغو تردد و سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.